Se hit alla!
Jag kommer att ha Fontane så gott som avställd i vinter pga vissa omständigheter. Önskar hitta någon som kanske är intresserad av att sköta och pyssla lite med honom de månaderna, INGEN RIDNING ELLER TRÄNING..så vida jag inte hittar en som är som Shirley och hantera hästar som Fontane, men sån tur har jag nog inte. Någon som har något annat förslag som man kan göra. Hästen kommer att gå helt i vila alltså och jag kommer inte ha möjlighet att vara i stallet i vinter. Någon som vet någon här i ronneby/kallinge som intresserad?? Han ska stå kvar i stallet där han är nu helst….. men allt är av intresse ändå så vet ni någon så säg eller om ni har annat förslag hur man kan göra. TAck för ni läste!!

*putt*
Någon???
oj, har det hänt något ??

#2 ja det har hänt lite. behöver bara hjälp över vintern….
inget du vill berätta ?
tyvärr kan jag inte hjälpa dig, bor på tok för långt bort, men jag hoppas du hittar någon som bor närmre dig.

Usch, vad kan hänt nu då? Förstår att det är något allvarligt.

när alla svar e klara kommer ni få veta

försök hjälpa mig nu och komma med förslag… gnugga geniknölarna

Hyr in honom på en lösdrift där han kan vara häst för sig själv, kanske? Mangis har mått prima av det! Trots att jag kommit och borstat lite, och gett en banan eller två.
kan itne någon i stallet ta honom ? eller är du ensam där ?

#8 helst vill jag inte ha honom så då jag gärna vill någon ska pyssla dagligen med honom. innan jag hämtade honom i sept förra året hade han bara gått och var helt ohanterad. Nu har jag lagt mkt jobb på honom och får honom accepterar ryktning, sadling och den vanliga biten…vill inte gärna det försvinner igen. Sen undrar jag om han mår bra av lösdrift så på vintern då han är känslig för kyla och regn då även för snö….
#9 Är en tjej till i stallet men hon kommer antagligen ta ner sin andra häst oxå till stallet om inte Pim kommer hem och då hinner h on inte med 3 hästar och alla ut och insläpp själv. Behöver vara 2 huvud där ute. Samt att jag tycker inte denna tjejen reder Fontane på ett bra sätt. Hon är alldeles för stressig eller vad man ska säga för att Fontane ska må bra av det. Fontane är speciell och känslig häst i många lägen.

Någon form av helackordering kanske?
ja precis som dojo säger, nån form av helinackordering kanske ?
jobbigt sits dethära…

Om jag var du skulle jag sätta ut anons i den lokala tidningen ,det finns alltid nån bra häststjej eller kille som skulle bli jätteglad om dem fick ta hand om en sköthäst och om du inte har tid att komma till stallet så ber du nån av dem andra som har sina hästar där om dem kan hjälpa till lite om det skulle vara så att sköttaren skulle behöva hjälp med nåt.Det är ju värt ett försök i alla fall.

då jag inte kommer att kunna jobba så blir det mycket sämre ekonomi för mig varje månad, har inte råd att ha hästen på helinackordering…. Shirley hade ett förslag till mig men har inte råd med det tyvärr. Hade tagit det direkt annars. Men jag har en ide jag ska kolla idag eller de närmaste dagarna annars få jag ut med annons….
kommer ni på mer¨så bara skriv era förslag…*tacksam för alla råd*