Vill bara skryta lite heheh :)
Idag så var jag o red på Campari som är min fasters häst och han var väldigt pigg! Han har varit lite stel hela veckan och har ridits försiktigt, men jag märkte inget av stelheten i gammelgubben idag!
Campari är en halvblodvalack på 18år och är en jättefin dressyrhäst, men när jag rider han så vill han inte riktigt gå iform men idag när jag red ut på han så gick han hur fiiiint som helst, form i alla gångarter och för en gång skull så tog han det lugnt i galoppen och i form! Å detta har aldrig hänt tidigare så jag är supersupernöjd!
Men kan bero på att jag var lite mer bestämd att han skulle få jobba lite :) på hemvägen höll jag på att ramla av, Campa blev rädd för en hund som alltid skäller när man rider förbi och samtidigt blev han rädd för en soptunna som stod bakom ett träd, så det blev en undanflykt där och jag tappade stidbygeln och höll på att tappa balansen innan jag fick stopp på honom :) Men peppar peppar ta i trä- jag satt kvar :)
Ville bara tala om det :)
roligt! härlig känsla de där när något går skit bra :D
Lets not and say we did
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det är verkligen underbart! Och speciellt när man får hästarna att gå exakt som man vill :D