Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: boktipsfilmtips
Läst 5261 ggr
kaka1234567
0

Klara filmen vad tycker ni ??

Ja vad tycker ni om filmen??

Jag är inte nöjd m,allt är fel och inte alls så som i bökerna. När man läser förestäler man sig stars utsende på et annat sät. I filmen har hästen och anndra hästar fel utsende. De där va den sämsta filmen någon sin..Dem har spoilat falltihoppa.

Nu har dem även jort bökerna med bilder som fram sidor vilket är enu väre för de ser inte kul ut alls. Så ledsen gillade värkligen bökerna men allt är förstört. Man kan inte göra en film och sen ge ut böker som redan finns med anndra bilder.

Helt spoilat bulshit.

Som tur hade jag hunit läsa och köpt de riktiga bökerna inan filmen för länge sedan.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Tusen
0
kaka1234567
0

klara filmen ja du vet klara bökerna de har gjort en film.

_Mvh kaka
_

Lorita
0

denna Klara vi är nog lite för gamla men jag ska se den om ett halvår då jag kan hämta den laglit.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

kaka1234567
0

ja de är jag också såg den bara för att jag som liten läste dessa böker.

och lillee syran ville se den =)

_Mvh kaka
_

Lorita
0

Jag är för gammal för böckerna och mitt yngsta barn är lika gammal som du och en pojke som är motorintresserad Flört också har jag en dotter som håller sig mil från hästar men jag kommer se filmen och säkert älska den Cool

kaka1234567
0

#5. Jag är tokig i hästar som de flästa vet Skrattande och är lite barnslig.

men i filmen så bärätas de att hon inte kan rida villket hon kan inan hon köper star eller träfar honnom . De fins en anna häst hon villa he inan star en ridskole häst som heter sigge. ja man måste läsa inan se filmen annars får man fel uppfatning. Så läs bökerna innan film.

jag vet inte om dm har ändrat de nya bökerna men jag hoppas inte de har de.

_Mvh kaka
_

Lorita
0

Jag läsa böcker? jag läser bara fakta böcker och det beror på min dyslexi, vanliga böcker ger mig inget.

Men jag ska se filmen med öppna ögon Cool

Akerberg
0

Jag har sett den, och skrivit en recension inne på Connemaraponny eftersom Star spelas av en connemara ;)

Lorita
0

Jag har tänkt mig en welsh, men connemara är helt ok för min del.

kaka1234567
0

#7. Ja jag rikta de inte bara till dig utan sem som vare sig läst eller sät filmen Skrattande

Ja jag har också dyslexi men jag läste dem innan jag visste att jag hade de. För lärarna trode att jag va lat och var tvunden att läsa något så jag valde klara. De va bra böker jag ångra inget. Men de va så jobbigt att läsa man ficka massa skäl om att jag läste för lite de va därför jag hacka se de. Medan jag läste minst en 1time. Och de sa att va skit lat.

De va inte lät bara i min nya skola börja de mistänka deta och i 7 gjorde vi täster.

Jobbigt de men dyslexi

_Mvh kaka
_

Akerberg
0

I böckerna är väl Star korsning welsh/russ och B-ponny? Hästen i filmen är D-ponny och som sagt connemara, men det nämns ingen ras, bara att han är "ful" =P vilket han inte är

Lorita
0

D-ponny måste han vara för att passa flickan.

[Tovab]
0

Tycker det var en väldigt dålig film. I böckerna är det en b-ponny, precis som Akerberg säger. Sen ville hon ha en annan häst innan och att hon kunde rida innan. Och i böckerna är det väl en hopptävling, inte en galopptävling? :P

Tyckte inte om filmen alls.

Akerberg
0

#13  Hon började rida på ridskolan, minns inte om hon var skötare på Sigge eller om hon bara tyckte mycket om honom, sen köpte Lisa Olle och Klara fick Star billigt på samma ställe. De har tävlat galopp också, har för mig att det var för att bevisa att Klara inte var rädd för att rida. Ett tag sen jag läste böckerna =P kommer inte ihåg exakt.  Hon växte ur Star och sålde honom till en liten tjej, sen köpte hon en D-ponny som heter Indra.

kaka1234567
0

#13 o14. Jo hon va skötare på honom och henes anndra skötare köpte ut honnom. ja så va de #14. och ja de har varigt med i en gallop tävling först sen en hopp. =9

_Mvh kaka
_

[Jennniie]
0

Inte sett men känner fd ägarna till Star hästen.
Så på  så sätt har jag fått reda på att denna film finns. Men som sagt inte sett o vet inte om jag kommer se.

Bara sett trailer. :)

LillaLinn
0

Har läst böckerna. Går den på bio nu?

chade
0

Läste böckerna när jag var mindre. Vill inte se filmen för att då kommer det förstöra allt jag fantiserat ihop, haha :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

niare
0

jag har inte läst böckerna, men tyckte de var en ok hästfilm faktist dels för att den är svenskgjord vilket för mig brukar sätta ner kvaliteen om det inte är beck eller dylikt.

Luckyt5
0

Jag tycker att böckerna är mycket bättre! Det var inte alls som i böckerna!!

/ Tilda

Miniland
0

Har inte sett filmen men tänker dock inte se den. Då den verkar vara dålig plus inte alls lik böckerna. Hatar när dom alltid ska ändra på handlingen.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Caroline.H
0

Jag har inte sett filmen men jag ska se den. Jag vet att det är helt annorlunda än böckerna, men ska se filmen och tycker jag inte om den så glömmer jag att den någonsin har existerat och håller mig till böckerna :)

//Caroline

Anfa
0

Är  lite svag mot svenska filmer, så jag hade inte så höga förväntningar.. Men jag tycker att den var lite overklig, att hitta en häst i skogen känns lite.. weird.. Och så tycker jag att de spelade ganska dåligt i filmen.. Oskyldig

bunnyheart
0

Har inte sätt den men funderar på att köpa den. Men nu vet jag inte riktigt för den har fått så dålig kritik härOskyldig.

Sen så har jag inte läst böckerna.

/Johanna, http://finanora.blogg.se

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

niare
0

tyvärr e de så med böcker som görs om till filmer. finns inte många filmer som stämmer överrns med böckerna. ett är ju att dom måste korta ner filmen och därför sålla från böckerna, samt kanske det är svårt att hitta en skådespelare som kan låtsas rida dålig på en b.ponny eftersom man är ganska ung då. men som jag sa innan den är okey och vet många barn som gillat den som inte riktigt förstår innebörden mellan film och bok.

bunnyheart
0

#25 Håller med…

/Johanna, http://finanora.blogg.se

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

LillaLinn
0

Böckerna är ju jättemysiga men det är väldigt trist att dom har ändrat på hela handlingen.

Indylover
0

Helt kär i böckerna men började nästan gråta när jag såg filmen , helt usel var den..

Klara flytta ut på landet där hennes mamma flyttade ihop med världens snällaste Lasse (som tydligen är en elak hyresvärd i filmen?) och Lisa får en häst. Så köper Klara Star (som är en liten GRÅ, tanig o tufsig B-ponny, inte en snygg o biffig d-ponny som i filmen) billigt på samma ställe. Hon har honom ett tag och sen får hon åka på ridläger där han träffar Jonte (som har en häst o en storebror som tävlar elit och rika föräldrar, i filmen har han ingen pappa eller syskon och en psyksjuk mamma, och i filmen var jonte ägare till star? :S:S)

Plus att klara var duktig på att rida innan hon fick Star. Och hon var inte opopulär på ridskolan heller, .

Nä usch, jag vill bara kräkas på filmen..

Och dom nya omslagen på böckerna?! Näe dra åt fanders! Gråter

liebe kann manchmal sehr weh tun

**- www.amandawestergren.blogg.se**

amandaam
0

Tycker det är sjukt dåligt när dom har satt nya omslag på böckerna!! Hoppas bara dom inte har ändrat inehållet! Filmen var värkligen inget bra och har förstört eller vad man ska säga :'(

CelsiusT
0

Har aldrig läst böckerna, men jag såg filmen idag. Tyckte den var rätt dåligt gjord, kändes lite b-klass. Dåliga repliker, dåligt skådespel, dåligt ihopsatta scener och den kändes inte genomtänkt. SOm om någon bara tog en bok och gjorde en film utan att tänka hur man ska sätta ihop den för att den ska bli bra som spelfilm.

Utöver det tyckte jag det var trevligt med cowboy-boots på jonte =)

Sedan fick man ju se den typiska anledningen till att man heldre bör köpa hästen än att ha den på foder/till låns. Såfort man ridit till den så stiger den i värde och det är oftast billigare att köpa idag än att vänta några månader och köpa då.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[donkeyqueen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Böckerna är mycket bättre!

Onslow
0

Jag var bara tvungen att se filmen eftersom den är inspelad på stallet där jag rider, många av hästarna var med (bland annat Klaras rivals häst, Sigge hette han väl, spelas av en av våra ridskolehästar. Abbe, eller Amber flash heter han egentligen) samt att några av mina vänner agerade statister. Jag har inte ens läst böckerna!

Dock gillade jag inte filmen alls. Jag fick aldrig något riktigt grepp om húr gammal Klara var, ibland betedde hon sig som en 12åring och ibland äldre än så?

Dessutom störde jag mig på att nosgrimman på hästens träns satt snett nästan hela tiden. (aa')

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

amandaam
0

Filmen förstörde synen över bilden man fick upp i huvudet när man läste. Allså är det ens något som är lika i filmen och bökerna??

Och att dom har gjort bökerna med framsidor från filmen förstör ju allt.