Stella uppdatering
För er som följt oss kan det vara intressant att veta att vi nu hunnit med 2 P'n'J på 70cm. Första gången var hon lite tittig o det blev 2 stopp, denna gången inga problem alls (utom att jag tappade stigbygeln o valde att stanna o göra ny anridning).
I helgen var det träning, här kommer några bilder också:

…o för er som inte har föjt oss går det att läsa allt på www.stella-artois.se om Stellas och min väg tillsammans från den dag hon föddes. Det är ett korsningssto f.2007 e Spender S u Mangarella ue Allen Hanover, alltså halvblod/travare.

Vad kul att det går bra för er! Så stor hon ser ut, hur hög är hon?

Hela 153cm sist vi mätte. Men hon är aldrig mätt med riktig mätsticka, bara tumstock och vattenpass. Jag är ju rätt liten och så är hon lite kraftigare byggd än mamman var.

Men hon är jättefin! Tänk att hon varit så liten ;)

Japp, visst är det en fantastisk känsla att få följa dem så? Hur går det med din "lilla"? Hon är väl tre nu? Gick hon treårstestet eller hur blev det?
vad fin hon är =)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ytterligare en pålla man följt sen hon var liten bebis!
Ser trevligt ut

Tack för alla svar, det är roligt att höra vad ni tycker. Hon har ju fortfarande tendens att falla framåt så man får verkligen tänka på hur man rider, men jag har hittat bra tränare så jag får mycket hjälp.

#7 Ja, jättekul att se vad som händer de små "fölisarna".
Min är påbörjad inridning del 2 ;) Började fas 1 i våras och hon skötte sig galant i alla gångarter, avslutade där trots ca 8-10 uppsittningar då det gick så bra…
så var hon iväg på bete i lite mer än 2 månader och kom hem förra fredagen. Så jag har varit upp på henne 1 gång med ledare i skritt ett varv på volten, ville se om hon orkade mig så jag kunde släppa att jag kanske behöver göra mig av med henne. Igår red jag själv i skritt och trav och hon skötte sig galant. Blev rädd för en fågel så jag höll på att fara i backen men stod helt still när jag hamnade i obalans (tillägger att jag inte ridit sen ca 1,5 år sedan).
Jättefin tös du har.
Hon påminner mycket om min första häst, hon var oxå varmblod/halvblod, en väldigt bra korsning faktiskt! Har kollat lite på din hemsida o måste säga att du jätteduktig! Vilken fin kontakt ni har! Behåll henne för sjutton!!
Ni kommer ju bara bli bättre o bättre.

#11, jag visste inte att du ev tänkte göra dig av med Xzerran, ät hon mkt mindre än sin mamma då? För jag tyckte ni passade bra ihop storleksmässigt.
#12 Stella ska ingenstans vad jag vet, hon är uppfödd för att passa mig och det verkar ha blivit rätt så bra. Visst kan man önska sig lite bättre exteriör, men som jag brukar säga - det är ju inte Grand Prix vi siktar mot :-)

Mangis: Visst kan jag erkänna att jag funderat på att hon blir för liten. Men efter att ha suttit på henne och hon inte stördes av det så vet jag nu att det kommer fungera. Man blir så förblindad av alla stora hästar i stallet. Xzerran är just nu 150cm cirka, Bus var 152, men hon lär ju växa lite till =) Själv är jag bara 161cm men väger en del, vilket jag jobbar på =)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Stella är också som sin mamma i höjden men mycket kraftigare så hon ser större ut. Men varje gång jag mäter så är hon strax över 150… :-)