Måla om stallet !
Jag vill ha tips och ideér på hur vi ska måla om vårat stall!
Jag vill ha ett ljust stall, men vill även ha med rött!
Funderar på rött i halva stallet (från mitten och neråt på väggarna) och vitt i överkant.. Hm.. ideér ? :)
Det låter snyggt, många har ju mörkt på nedre delen och ljusare ovantill. Och rött och vitt är ju snyggt tillsammans (fast det blir lite danskt över det hela ;) )
Du menar insidan av stallet va?
lurvponnyn.vimeddjur.se
*dubbelt*
lurvponnyn.vimeddjur.se

Menar insidan :P Och ja, tänkte också på det där danska x)
Men man kanske kan välja en lite mörkare röd färg och inte en klarröd, då blir det inte så mycket danska flaggan över det :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vi har rött halva väggen och sen vitt ovantill. Tycker det är bra färg i ett stall. Sen så tycker jag att man ska ha en lite varmare röd färg och sen så ska den vara glansig tycker jag, och inte matt! Blir så mörkt med matta färger, för med glansiga färger så flekterar ljuset och det blir ljusare. (:

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
vi har ljus blått nertill och vitt upptill
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

#5 Jättesnyggt :) Har tänkt lite på det där med matt eller inte, och det är ju även betydligt enklare att rengöra om det är glansig yta! Och snyggare ;)
Får nog bli vitt upptill, rött nertill och alla galler/detaljer i grått!
rött nere o vitt uppe är supersnyggt..

jag har rött nere, gult uppe och svarta detaljer. skåning som man är… ;)
Grannen har samma röda som #5, fast med en grå/blå ljus nyans på resten istället för vitt. Ser väldigt frächt ut och håller dessutom med skiten lite bättre i.af :) Gallerna har dem svarta.
Själv har jag "herrgårdsgult" i mitt stall med svarta detaljer. En färg som håller med skiten väldigt bra, ger ett ljust intryck och som dessutom är en varm färg! Ska måla om nu och jag komme fortsätta med det i.af!
Annars tycker jag naturfärgat tegel mm är riktigt snyggt 
Färgen vi använder oss av är en vattenbaseras utomhusfärg. Vattenbaserad färg fäster bättre, och dessutom är det inte lika noga med att underlaget är helt rent när man målar på nytt lager. Med olja är det betydligt kinkigare!
Hakuna matata!
de e jätte snyggt att ha ljusblått nedre halvan ocg vitt övre :)
Lets not and say we did
Hejsan.
Jag är utbildad målare så jag rekomenderar dig att anväda färger med glans värde 20 på (glansvärde är hur mkt färgen reflekteras)
Färg med glansvärde 20 används bla i sjukhus, dagis osv. för den är lätt att tvätta ren. :) bara att fråga i färgbutiken.
Lycka till med målningen, jag tror de komma bli jätte snyggt. :)
Kmr säkert att bli jätte snyggt! 

Vi har rött nere o gult uppe opch är så trött på det, gillar inte alls färgerna -.- Ska nog satsa på att måla om stallet vitt o djup-mörk grönt ivår om jag har råd^^
Haha rosa ;)
Bacon, svaret är bacon.

Nu är iallafall det som ska vara vitt målat i halva stallet, det tar sin lilla tid :) Men jättefint blir det!
Har fått tag i en riktigt bra färg, som tydligen har blivit felbruten; gratis! Den är inte röd men typ rödbrun :P Så ska nog testa att måla nedre delen av stallet med den :D
#16 ok lägg gärna upp bilder senare. *nyfiken* 
jag har vinrött nertill och beige (ljus) upptill =)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
rött nere o vitt uppe är snyggt eller svart nere o vitt uppe…
själv har jag träfärgat och svart plåt…sådär kul!