Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3185 ggr
viktoria91
0

ramo micklem träns

undrar om någon har erfarenhet av rambo meckliem träns, verkar oerhört smart och bra gjort=) kostar dock en del så jag ill höra om det är värt pengarna^^

Salish
0

På bilden jag såg verkade det som att när man tog i tyglarna spändes remmen under hakan, istället för över nosryggen.

viktoria91
0

man kan ställa in den på flera sätt. har ju fått en massa priser så bra borde den ju vara=)

ThunderClap
0

Jag har två bekanta som köpt sådana, har inte haft möjlighet att klämma på dem själv däremot. Men de säger båda att för så pass mkt pengar och vad hw annars står för så förväntade de sig bättre läderkvalité.

viktoria91
0

tack för svaren men det var funktionen av tränset jag ville veta^^

lisette
0

länken?

ThunderClap
0

Kvalitén är ju en del utav funtkion. Fungerar ju inte så bra när det är stelt och håller heller inte lika länge.

viktoria91
0

jag vet, men hur själva dem olika funktionerna av tränset är. sen lädret om man inte smörjer dte ordentligt så håller det inte heller bra, så det speöar inte mig så stor roll.

ThunderClap
0

Fast hur det fungerar är ju inget konstigt och det kan man ju se på konstruktionen?

viktoria91
0

väldiga dåliga bilder pådet och ingen förklaring hur man bytar. därför vill jag ha åsikter från dem som har provat detta träns.

ThunderClap
0

Finns ju massor med bra bilder och information? Har du kollat HWs hemsida?

De har även filmklipp på youtube om hur det fungerar.

William Micklem's hemsida med förklaring över de olika funktionerna

Här finns tydliga bilder på alla inställningarna

komkoma
0

putt*

någon som faktiskt har detta och har något att säga om det?

Salish
0

Jag har kollat lite mer på det och verkar jättesmart! Dock innebär det ju att man måste stänga igen munnen på hästen. :/ Men får man tävla med det?