Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1052 ggr
Wisby9211
0

Ni som tävlar!

Hej alla ni som tävlar jag har en liten fråga, Hur gamla var ni när ni började tävla?

Jag är 19 men det känns som att jag är för gammal för att börja. Alla som tävlar började ju när dom var unga men jag tycker jag för gammal eller är det bara skit snack ? :P

KRAM

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Tusen
0

Vill du börja tävla så gör det. För gammal blir man aldrig. Däremot kanske man inte alltid går lika långt upp i klasserna som någon som är född på hästryggen.

Mina barn hade en ridlärare då de var små som började rida som 16-17 åring. Hon började garanterat inte tävla förrän i din ålder. Hon är nu 40 år och tävlar fortfarande, men inte i SM-klass då.Flört

Så vill du börja nu och tävla så tycker jag absolut att du ska göra det. Skrattande

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag är snart 24 år och håller precis på att ge mig in i en ny gren. Även om jag tävlat hoppning och dressyr innan så är allting helt nytt för mig inom körningen. Och jag räknar inte med att komma ut på tävlingsbanorna förrn om 2-3 år…

CelsiusT
0

Jag var i 19-års åldern när jag började tävla. Spelar väl ingen roll hur gammal man är? Det viktiga är väl att man får gör adet man tycker är kul. Tycker man det är kul att tävla så spelar det väl ingen roll om man är 10 eller 50? Har en kompis som är över 60 som tävlar än idag =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Wisby9211
0

Vill börja tävla i distansridning och tar privat lektioner för det men folk på denna ön kan komma med många glop - ord vilket gör att jag tyvärr backar tillbaka. Dock förstår jag att det kommer bli värre när jag börjar tävla då konkuransen är hård men aa :P

Men jag ska ta mig i kragen och börja tävla för det är det jag vill :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Punkity
0

Man är aldrig för gammal för att prova något nytt =)

Zaphix
0

Jag är 24 år och ska för första gången tävla i annat än klubbtävlingar om en och en halv vecka. Känner mig inte för gammal för att börja tävla. :)

Är körning vi pysslar med.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

MalinSandman
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tävla på =) Jag hade inte tvekat =)