Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 5050 ggr
Eywa
7

Ridskolor i Göteborg

Hejsan!

Jag är en tjej på 23 år som gärna vill börja rida. Jag flyttar snart till Göteborg och tänkte uppfylla min livslånga dröm.

Jag har ridit på ridskola en kort period som barn men jag minns nästan ingenting så det vore nog bäst att börja i en nybörjargrupp.

Jag och sambon är inte så rika direkt och därför kan jag inte rida på den allra dyraste ridskolan men gärna en något sånär prisvärd och bra ridskola där jag verkligen får en chans att utvecklas.

Kan ni rekommendera en bra ridskola där det finns en bra atmosfär, där man känner sig välkommen som ny och där jag verkligen kommer att utvecklas på ett bra sätt inom ridsporten?

Väldigt tacksam för alla tips och jag tar gärna emot motivationer :)

Sirocco
0

Jag rider själv på Nordhallands ridklubb och den kan jag rekommendera starkt, dock ligger den ju lite längre bort ca 30 min med bil från stan, men det tycker jag den är väl värd! Underbara hästar och trevlig personal samt härlig atmosfär! Gillar den starkt! Och den är väl ganska rimlig i pris tror jag.

Kolla in deras hemsida: http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=218213

Kramar / Julia (=

Gronstedt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ta gärna en titt på K-ridcenter (www.k-ridcenter.se), som ligger norr om Gbg. En liten ridskola för vuxna med bra folk, suveräna instruktörer och fina hästar. Där har jag ridit i några år nu och där min pålle stallad.

Eywa
0

Tack så mycket för tipsen :) Jag glömde dock att nämna att jag inte har bil eller körkort så det är viktigt att buss/spårvagn går förbi ridskolan.

Går det bussar till Nordhallands ridklubb och K-ridcenter?

Gronstedt
0

Till K kan man komma med busslinje 600 från Göteborg, man får gå en bit på slutet (500-600 meter kanske). De flesta grupper brukar organisera viss samåkning, eftersom många som rider där kommer från Göteborg.

Sirocco
0

#3 Det går bussar ut dit men det tar cirka 1 h. Då är det pendel och sen buss. Samt att du måste gå en väldigt lång bit i kanske 20 min eller något för att komma fram till stallet. Så det är nästan ett måste att ha bil tyvärr. Om du inte tackar nej till extra motion! :D

Kramar / Julia (=

Eywa
2

#4 Okej :) Jag kollade deras hemsida och deras priser är på tok för höga. Dessutom förstår jag inte riktigt deras utbud.. Dressyr eller hoppning? Jag måste ju lära mig att rida först ^^

#5 Okej.. =/ Så långt orkar jag nog inte åka och gå. Synd, det verkar vara en trevlig ridskola, iallafall det jag ser på hemsidan. Priserna är helt okej dom också. Men det kanske finns någon i stallet man kan åka med? :P Kan ju alltid hoppas..

Lorita
0

Vad sägs om dena LÄNK

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Gronstedt
0

#6: Dressyr är all ridning som inte är hoppning eller terrängritt, och en stor del av dem också Glad. Ks priser är i överkanten av skalan, men det är deras hästar och utbud också. Hoppas du hittar en skola som passar dig!

Sirocco
0

5# Det finns säkert någon som du kan samåka med. Har en kompis som samåker med en i samma grupp. Visserligen är det kompisens mamma men det går ju ann sånt med! NHRK är en extremt trivsam ridskola och tror att du skulle tycka om den väldigt mycket. Du kan ju åka dit någon gång bara för o kolla hur det är där o testa på o rida nån lektion.

Kramar / Julia (=

silverorm
0

http://www.clarebergsrk.se/

Ska inte vara så svårt att ta sig dit kollektivt. Har både vänner o släkt som har gått där och trivts väldigt bra. Glad