Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1051 ggr
Linda
0

Ridbyxor

jag måste verkligen investera i nya byxor, särskilt nu när vårens träningar sätter fart.

Tidigare har jag alltid haft piqur, euro star men inget sitter bra längre..

-Någon som vet en bra modell, märke (av bra kvalitè) som passar en ganska liten tjej( med pojk rumpa) stl 34 som sitter bra och ganska hög midja.

-har prövat allt känns det som men allt blir som en blöja i rumpan..

-Gärna inte helskodda, men gärna skärning som helskodd, knäskoning.

Vänligen/Linda

LinneaG
0

Ja köpte på börjes för 249, sitter rätt bra på mig.
Sen de gråa som ja köpte/bytte med dig tycker ja
sitter kanon!

CejCej
0

Gillar inte hööks, tycker dom va kass kvalite och inte jättebilliga. På ullared har dom sånna helt vanliga i bomull, jättebilliga (79kr)men blir lätt slitna men man kan ju köpa flera par.
Annars kör jag på piquer, fast det ville du ju inte ha:)

CBA
0

Linda- Jag har ett par tygskodda Tuff Rider by Kjellqvist som är i 90%bomull = jätte sköna och mjuka. Dom är köpta i Horselife butiken i Infra city i Väsby. Modellen är liten i storlekarna upptäckte jag när jag provade ut dom. Jag började med min vanliga storlek 38 men fick öka på tills självförtroendet nästan hann få sig en knäck då det slutade på en storlek 42 Hemlis

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

[slo]
0

Jag har ett par skinnbyxor köpta på timmervik i kungälv… Sitter helt underbart och dom luktar aldrig häst :) Kan ha dom i stallet och på fest, typ… Nackdelen? Dom kostar 1300 spänn :P

Linda
0

#3 Ohh tack då får jag åka dit och pröva!

#4 1300 är väll inte så farligt tycker jag, hade skinnbrallor faktist förut som jag fick ärva av min frd svärmor skitsnygga och satt som gjutna men efter en massa flyttande är de borta..:(

Finns det någon www. adress dit då köpt ifrån?

-Är det nöt eller renskinn?

mvh Linda

CBA
0

Är det inte kallt och har skinnbrallor på hösten och vintern och jäkligt varmt på vår och sommar ??Fundersam

Oavsett gradantalet så knirrar brallorna när man går och rör sig SkrattandeSkrattande

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

[slo]
0

CBA, nej… Det är faktiskt tvärt om, på sommarn blir dom inte så varma och jag har haft mina större delen av hösten och vintern, ibland med underställ iofs… :) Knirrandet e ju underbart :D

Linda, http://www.timmervik.com/ här finns resurser ;D

Linda
0

-Tack

...P...
0

cavallos ridbyxor är ljuvliga! Helt ok priser och sitter perfekt - har haft mina i typ 5 år och de är fortfarande hela (ngt urtvättad kanske, men håller formen!) :)