besök hos russet.
var och hälsade på russet idag. ÅH! han var såå fin!
såg ut som en jättestor nallebjörn, med tjock rödbrun päls. mmm :)
men väldigt blyg, tog mig en och en halv timme
, innan jag fick på honom grimman, eller tillochmed innan jag fick närma mig honom..
visste ju inte heller hur jag skulle hantera honom när han var lös, för han bara tittade på mig, och sen gick han. hha.
men med lite hö, och många snälla ord så kom han, och vips så kom grimman på, och sen gick jag med honom genom hela hagen för att slutligen stå med en mjuk borste och klappa den tjocka pälsen..
han var superfin, och verkade vara jättesnäll då man väl kom nära honom, så nu har jag bestämt att jag ska ut dit iaf en gång varje helg och gosa med honom :)
fick även höra att han börjat äta mer igen :)
vadär detta för shettis? berätta mer! =)
det är inte ens en shettis ;) det är ett gotlandsruss. :) Hihi.
det är en liten gosig mjuk ponny som jag tänkte ha som sällskap när jag köper häst :)
det är en jobbarkompis till min mamma som har honom, och han står hos hennes svärmor, som jag jobbar ihop med. :)
(världen är liten, hihi)
så jag träffade honom för första gången idag, och han har väl i stort sett inte varit hanterad på ett år kanske, så jag visste inte riktigt hur han skulle vara..men han var gosig denna gången, så jag hoppas han kommer bli ännu gosigare :)
ska ta bilder nästa helg tänkte jag :)
jaha!tnkte inte på vad jag läste ;)
låter skoj! när ska du köpa häst då?
blir kul att se kort på lillen!
hihi, det blir så ibland.
planerar väl att köpa till sommaren, om allt går som jag vill.
tills dess får jag nöja mig med att gosa med russet på helgerna, ger ju mig nått, samtidigt som jag hoppas att det kommer ge honom en människovän, för det behöver han, sen hans hästvän for till himlen..så jag tänkte att jag kanske kunde ge honom lite kärlek :) hiihi
vad söker du för häst då?
ja, mn om han inte varit hanterad på ett år, så antar jag att du menar att han är hanterad innan? då kommer det nog tillbaka gnaska fort när man väl börjat joba med honom, tror du inte? =)
ett kallblod av nått slag funderar jag mest på, frågan är om jag hittar någon som jag känner passar mig och som är vad jag letar efter, vill ju helst ha en sån nordis som emil i lönneberga har :) haha
jo, han har varit en jättefin ridhäst innan, men dom har tappat intresset av honom helt och hållet och skiter i stort sett i honom.
men precis, jag tror det mesta kommer att komma tillbaka, det är ju därför jag ville ge det ett försök :)
det märktes fort på honom att han förstog vad jag menade, när han väl bestämde sig för att komma och hälsa på mig, sen följde han med mig som en hund, och min jobbarkompis kom in i hagen och ropade "men gud, har du fått tag på honom! gud så duuuktig du är", (och hon är rädd för hästar, haha, rätt sida stängslet säger hon jämt) haha. men han var så snäll så. hoppas han förblir det. :)
rent en bruksnordis? har du kollat blocket, såg det låg ute massor av bruksnordisar där (västerbotten). kolla in där!
men va kul! blir säkert jättebra med lite träning och tid!
ja just det, haha, västerbotten, problemet är ju då att jag får åka kanske 60 mil fram och tillbaka, och kanske komma hem utan häst. vill försöka hitta något här nere, så man kan provrida lite och känna efter. :)
jaa, det tror jag med, han är ju för liten för mig, men man kan ju ha mysigt med promenader och lite markträning :)
hihi, sen är han gammal som gatan med, 26, men såg ändå relativt pigg ut, fast lite hängig för att han står ensam…

Vad skönt att höra att det gick bra. Russ är ju fina hästar. Har ju själv haft en som hette Emil hi hi. Vi körde ponnytrav med honom.
Du kanske kan köra honom sedan om han orkar och vill och är körd innan förstås. Vore kul att få se foton sedan. Hoppas nu bara att det här blir en solskenshistoria som vi får läsa och glädjas åt. 
60 mil, det är ju en baggis..! jag har kört från umeå till råneå för att kolla på en häst som inte ens var igångsatt! =)
man blir mindre petig när man bor norrut.. då känns alla kuststäder som "granne". 14 mil tar ju bara 1 timme ju =)
jag tror han är körd innan faktiskt, ja, det hade varit roligt, dom är starkare på det hållet eller ? jag menar, jag är ju för tung för att rida honom, men klarar han av att dra ? ja, det borde han nog.
har aldrig kört en häst, så det kan ju bli en upplevelse :) haha
tänkte ta bilder i helgen om jag inte åker ifrån kameran förståss, haha, i värsta fall får det bli mobilen. ;)
och ja, jag hoppas med det blir en solskenshistoria, men jag har iaf fått löfte att kunna åka ut till honom när jag vill, och minst lika bra som det är för honom att få en vän, är det för mig att komma igång igen. :)
va härligt! önskar jag kunde få köpa min häst jag vill ha åxå!
ems, haha, jaa, det kanske är så. vi får väl se, har förstått att det ska finnas många fina nordisar uppåt dalarna, och det kanske rentav är värt det ? :)
det beror ju mycket på pengar med, kallbloden är ju dyrare, så ja, jag får se, men nångång ska jag ha en nordis, och en shire. :) haha
har visserligen hittat en jättefin nordis/ardenner korsning, nån mil härifrån, problemet är att dom vill bli av med henne snart och att det är en unghäst. och det har jag ju noll erfarenhet av…=/

Visst kan du köra honom då. Vårt russ drog ju två vuxna i vagnen så…..
ja då är det ju verkliiigen inga problem :) haha
men han var så himla himla fin, blev tokkär. :) hihi

Fast det är ju klart det kostar att köpa vagn och sele. Beg sele är ju inte så bra att köpa. Bröstsele ca 1800 kr och vagn ca 3000 kr går det nog på iaf.
kan ju hända att det finns, det har jag inte kollat..
har för mig att dom sa nått om att han hade varit körd, annars får det väl bli massa markträning och lekar :)
…och om inte, så kan man bygga! :)

Det blir nog nästan samma pris som att bygga. Fast ett sele går ju inte att bygga. ……

Fast man kan ju ha tur att någon ringer och erbjuder en sele och vagn. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
haha, nää, selen kan nog bli lite problem. ;)
men en vagn, då är man ju nere i pris alla redan, när man har en far som är snickare. :)

Vilken snygg, personlig vagn du kan få då bubbelbubbel. Häftigt, man ska utnyttja de kunskaper man ar i sin närhet. hihi
Audiatur et altera pars
hihi, jaa, det kan jag verkligen få.
när jag var liten målade min pappa nyckelpigor på min trehjuling, jag kanske ska ha ett par på vagnen ;)

har du varit hos russet ngt mer ?
hur var han. ? (:

putt ^^
putt ?
jag var där igår, då var han jättemysig, och kom direkt och lät mig göra vad jag ville, sålänge han fick tugga knäckebröd och hö. ;P
nä, men så första besöket gav ju en smula resultat, han verkar ha förstått att jag kommer att komma tillbaka, för han var mycket mer framåt. :)
jag tog kort på honom med telefonen, men uh! det är ju nått pajj så jag får inte in dom på datorn, men jag ska ta med kameran nästa gång, så kommer det gå lättare. :)

haha, skrev dt bara för att du skulle se att jag ahde skrivit, om du fattar ;D haha..
okej, så bra (:
haha, ;D
haha, ook. :)
jaa, mycket härligt faktiskt, han såg mycket mer pigg och glad ut, hade det bara inte varit snöstorm så hade vi gått på promenad, men det får bli en annan mindre snöig dag. :)

okej =)
glöm inte att at kort nästa gång då :P
hha, nää det ska jag försöka :)
men jag tog ju kort denna gången med ;)
fast ja, det sket ju sig för er..tyvärr..
galet, så trött jag ääääär. jävla jobb.

hehe, okej ^^

Ja men nu bubbelbubbel ligger du och sover när vi andra är här. Usch för att jobba som du gör.
Audiatur et altera pars
nää, jag låg inte och sov, jag jobbade då :)
jobbade över idag, så jag jobbade mellan 06.00 och ett..surt men sant, i vanliga fall jobbar jag mellan 14.00-00,00 och är ledig fredagar, att ha den dagen fri är skönt, men annars är tiderna rätt kassa, trots att jag är glad att slippa gå upp tidigt ;)

Jag jobbade från lördag 11:30 tills i dag gick jag av mitt pass 12:30…Det ni!/Arbets narkoman..
huaaa, det låter tufft! vad jobbar du med ?