Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: hoppning
Läst 1775 ggr
Rafflan
0

SM B-ponnysar, ridningen?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Satt i morse och kollade på filmen där dem tävlar SM på B-ponnysar

http://online.equipe.com/sv/class_sections/30986/results

Blev riktig impad av hur duktiga endel var, otroligt fin ridning och samspelta med sina ponnysar "wow, dem kommer kunna gå långt" tänkte jag, sen kommer det in några ekipade, sliter sina små ponnysar i munen, sparkar dem i sidorna och slår i tid och otid med spöt. Och jag fattar inte….

Visste dem är barn, dem kan göra fel, dem kan tabba sig, men att MEDVETET slita, sparka och slå förstår jag inte? Såg iaf en som t.o.m sågade sin ponny o munen? vem tusan lär dem att det är SÅ man ska rida? och vad är det för intruktör som inte säger ifrån efter att sett ungen rida så på en tävling?

Någon annan som reagerar på detta?

Salish
0

Jo, jag tänkte också på det. Märkte också att väldigt många hade extremt korta tyglar så att händerna var uppe vi öronen nästan hela tiden. Såg även väldigt mycket flängridning. Jag antar att det är en hel del som nästan bara tränar hoppning.

Rafflan
0

#1 men även hoppryttare strävar ju efter kommunikation mellan häst och ryttare, och även dem tränar för vuxna tränare.

Salish
0

Jo, men det var inte det jag menade. Jag menade det att det verkade som om det fanns för lite dressyrträning i vissa.

Tusen
0

Fast i just kat B är det stilbedömning inom hoppningen på SM-nivå. Så de ekipage som slet och drog lär inte hamnat så högt i resultatlistan.

Rafflan
0

#4 bra det, hoppas dem får någon form av kommentar på det när dem får slut reslutatet :)

Tusen
0

#5 Eftersom de stilbedöms så får de också poäng och kommentarer.

Rafflan
0

#6 bra, för någon har ju lärt dem det där tyvärr :(

Alma-G
0

#7 Kolla på resultatet på den du tyckte red dåligt :)

Rafflan
0

#8 ska göra det :D