Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1965 ggr
Anna
0

Hur mycket skulle hon få?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu härmar jag Gyllan riktigt mycket, men tycker det skulle vara spännade att veta på ett ungefär. :)
**Hur mycket skulle Windys ägare få för henne på ett ungefär?
**

--- 

Wind of Fields, född 1995, korsning arabiskt fullblod och pinto.

Väldigt mycket tävlad och har väldigt bra tävlingsresultat (vet ej hur högt de tävlat osv) men tävlad med bra resultat i både hoppning och dressyr. Hoppar riktigt högt med ryttare. Går bra i dressyren men hoppar hellre.

Pigg och stark dam på 145-150cm i mkh, älskar fart men är väldigt väluppfostrad. Ramlar man av stannar hon på direkten precis bredvid en och står troget där tills man sitter i sadeln igen. Snäll i boxen och att hantera, lasta, klippa, sko m.m. Väldigt trafiksäker/trafikvan!

Okänd härstamning, har fått en avkomma efter Hagens Ryan RC 76 som föddes sommaren 2006 och skulle passa utmärkt att ta fler föl på.

---

Nu tog jag säkert med massa onödig info (kanske glömde något) men det vore roligt att veta tycker jag. :) 

MVH Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lina
0

25000- 30000:-

[slo]
0

Tävlad med bra resultat och hoppad riktigt högt med ryttare… Hade jag hittat en annons som det stod så i skulle jag nog inte bry mig nämnvärt. Lite mer fakta ;)

Anna
0

#2 Jo men jag vet inte mer. ;) Är ju inte min utan jag är bara medryttare. Men kan ju säga att hon har över 40 rosetter varav ca hälften är första platser och ibland står det skyhöga hinder i paddocken när jag kommer och ska rida, så hon är säkert tävlad 120 - minst.

Haha nu blir allt oseriöst men skit samma. ;P

annaattlid.se

Thorsson
0

jag har ju ridit henne så jag vet på ett ungefär vad hon skulle kunna sätta ut/ vad jag skulle ge. 50öre X)

nämen det skulle väl bli en sissodär 60.000 :)

Anna
0

#4 Mohaha ;) 50 öre för varje tagelstrå då eller. Oskyldig

Oj tror du så mycket? Ja om hon vore lite yngre kanske.. Fast hon har fortfarande MASSOR kvar att ge och hon är inte sååå gammal.

annaattlid.se

Sara
0

Med tanke på att hon inte är renrasig så skulle jag tro att värdet sjunker. men ca 20 000 -25 000:-.

Sara

Thorsson
0

hon är bara 12. en häst i sina bästa dar med andra ord. hon har den perfekta bjudningen på hindret har jag kommit underfund med :)

joytick
0

35000:- kanske :)

Johannna
0

25-30'000:- kanske.

När jag sökte på hennes namn på ridsports sida där man kan söka tävlingsresultat så fanns hon inte med, vet du vad hon har tävlat för tävlingar? klubb, lokala eller så.

[Angel88]
0

35000 tror jag

Loa-bg
0

#6 Rasen spelar nog ingen större roll, speciellt inte eftersom det är en ponny också, nästan alla ponnyer idag är korsningar.

bebbe
0

är det en maxad D ska hon kosta minst 35-40000

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

PonnyAnnie
0

hmm…45.000 kanske:)

Loa-bg
0

En häst är värd så mycket som någon vill betala för den.

Med tanke på att hästen inte har resultat just nu från tävlingar, sjunker ju priset drastiskt. Letar man efter tävlingsponny söker man en efter bra resultat den senaste tiden. Finns hästar som gått MSV med fd. ägare men inte kommer runt en LD med nuvarande ägare. Alltså har gamla resultat inte så stor betydelse, det är ju hur hästen är i nuläget som avgör.

Jag kan inte sätta ngt pris, man måste känna hästen osv :)

Anna
0

#9 Jag har ingen aning om vad hon har tävlat för tävlingar men det var säkert 3 år sedan de tävlade sist tyvärr. Där sjunker väl priset antar jag. De har inte tävlat under de 3 år jag har ridit henne.

annaattlid.se

Sara
0

# 11 I mitt tycke så sänks priset när hästen är blandras pga att ev föl också blir blandisar.

Jag tycker inte det är fel med blandisar på nått sätt, har själv haft en.

Sara

Peppe
0

Har sett henne på klubbtävlingar i LA sinnerstad, LB (LA:1?) dressyr, kommer dock inte ihåg resultat. Har för mig jag sett henne på klubbhopp i målilla LD/LC. (80-90cm) hon har nog tävlat lokalt oxå skulle jag tippa på. men ärligt talat minns jag inte mycket mer än att hon är vit med rosa mule ;)
#9 resultaten visas först från regionalt och uppåt på risportförbundets sida.

skulle nog gissa 35-40 000. hon tävlade som d-ponny så hon är antagligen mellan 145-148cm ;)

ska inte du tävla henne nåt anna?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Anna
0

#17 Det stämmer bra det där! Och vit med rosa mule stämmer också, haha.

Jag vet inte om jag ska tävla henne, ev ska de betäcka henne igen med en stor hingst så att Anna kan rida fölet sedan (hon kommer inte kunna rida Wilda när hon är inriden). Och isåfall blir det ingenting den här sommaren. Annars kanske det blir någon liten tävling, jag måste bara ta grönt kort först.. Kan iochförsig tävla i Målilla, de kräver inte grönt kort där vad jag har förstått? Annars måste jag gå med i typ Hultsfredbygdens eller Åsedas ryttarförening, vilket blir lite krånligt. Men vi får se helt enkelt! :)

annaattlid.se

jen
0

eftersom hon inte har stam plus att hon är en korsning så skulle jag tippa på ca 20000-25000kr

#12 ska kosta?  det beror ju på hur hästen är..

Peppe
0

#18 du kan ju bli medlem i MROK. och nej dom kräver inte grönt kort, (man får ju inte det på klubb, men dom rekomenderar att man har det) vore kul om du kunde va med :) är en liiten hopptävling den 20 maj Oskyldig

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Anna
0

#20 Jo det är sant.
Vet inte ifall jag kan vara med så tidigt, Anna och hennes mamma/pappa måste ju köra och de har inte så mycket tid över, är inte hemma så mycket. Hon ska ta ett sabbatsår nu efter sommaren innan hon pluggar vidare - kanske att hon tränar mig under det året och så blir det några små tävlingar? Det återstår att se.. Både Windy & jag behöver tränas. ;)

annaattlid.se

Snuttan2
0

Hon är alltså säkert ponny om hon tävlat? Annars sjunker ju priset en del om hon är tveksam i storleken…

Korsningssto som gått lätta klasser, ej i tävlingsform, jag tror på runt 30.000:- +- 5.000 kanske?

Anna
0

#22 Jo har hon tävlat som D-ponny är hon ju säkert ponny, och Anna (ägaren) har nämt att hon är ponny men jag har liksom aldrig mätt henne själv. Så högst 148cm är hon då.

annaattlid.se

mixxxan
0

jag skulle tippa på 40-45 000 kanske..