Hjälp med släktforskning?
Nu har jag slältforskat till och från i snart 3 år utan någon framgång överhuve taget. Jag är riktigt nyfiken och skulle verkligen vilja veta Lite mer om Krezips ursprung. Finns de någon som kan hjälpa mig aningen på spåret?
Krezip är en holländsk imp utan stam,Hon är cirka 157 i mkh, Hon är registrerad som Hulpoek rijpony register B, hon är född 1 january 2004, Passet är stämplat med "Mw. s. Bredero", Det står även "NRPS" i passet. Den 20 juni 2008 hände någonting, Jag tror att hon antingen blev utställd,fick sitt pass eller åkte till sverige då. Jag är inte säker då de står på holländska…
(vet inte vilken kategori jag ska lägga den i…Så de blev hästproblem för att de är ett "problem" och Krezip är ju en häst)
Tack i förväg! :)

har du provat google translate? skriv in det som står i passet och se vad det står. översättningen är ibland inte de bästa. är du duktig på engelska kan du ju prova holländska-engelska om du inte får något vettigt ur översättningen på svenska.
ok, tack :) de ska jag göra!
bara så du vet så brukar man skriva i passet att hästen "fyller år" en första januari om man inte vet när hästen föddes, står likadant i mitt pass :)
Lets not and say we did
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hittade detta när jag googlade på NRPS http://www.nrps.nl/
Kontakta dom! (dom kan säkert engelska)
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km