Rida i göteborg
Har saknat häst under en tid och försökt hitta information om vart man kan rida men tycks vara lättare sagt än gjort.
Jag är 15 år gammal och har ridit sedan jag var 4 år gammal men har tagit ett uppehåll dom senaste 2 åren och det ångrar jag nu!
Har ridit ett par gånger efter att jag slutade rida på ridskola också, kändes inte alls som att jag haft något uppehåll för jag hade inte "glömt bort" hur man rider. Man glömmer väl knappast bort hur man rider.. men det kändes inte alls ovant!
Har erfarenhet av flera olika hästsporter och har tävlat i någon.
Men samtidigt som jag anser att jag är duktig på häst och ridning så kan jag knappt göra framdelsvändningar och diverse dressyr-rörelser.
Jag har försökt och jag har uppenbarligen inte varit totalt värdelös då jag lyckats komma in i svårare nivåer. Men när jag läser vissa ridskolors "mått" för när man är bra nog för vissa grupper så krävs bra kunskap av just dom saker som jag inte förstår mig på (dressyr). Jag vill heller inte hamna i en allt för lätt grupp då jag inte utvecklar min ridning eller får någon "utmaning" då.
Jag passar inte in någonstans.
Tycker dessutom att fart är intressantare än "fina rörelser", hur oproffsig det än låter!
Jag har ändå läst och kollat lite om ridskolor men är orolig för att hamna i en grupp där man bara rider i ett led i ett ridhus. Är så trött på det.
Tänkte att det kanske fanns möjlighet att hitta privatlektioner men har inte en aning om vart dom finns och vilka som har bra sådana.
Jag försökte förklara situationen och undrar om någon känner till något stall i Göteborg där det finns privatlektioner eller möjlighet att rida utan dressyr-erfarenhet.
Har även försökt hitta något i stil med western men det har jag inte heller hittat.
Känns inte som att jag kommer hitta en lösning utan att fråga, så hoppas att jag inte får "det var väl en onödig text" till svar.
Sätt ut annons om att du söker en medryttarhäst eller svara på en. Många som börjar jobba eller börjar skolan igen behöver avlastning med sina hästar. Har sett flera annonser ute på Blocket om hästar som behöver ridas runtom Göteborg. Jag gjorde så att jag svarade på en och är nu medryttare på en häst som passar mig och dessutom har träffat en trevlig ägare.
Privata tränare finns det lite var stans här, gäller bara att du kommer in i ett stall så kommer du träffa folk som kan tipsa dig.

Detta skulle kunna vara något http://www.aktivhast.se/