Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 2683 ggr
kaka1234567
0

Strålröta /silver vatten !??

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hade tidigare en frågat om strålröta i en annan tråd !

Och fick tips att använda silver vatten och äppelcidervinäger ! Ev jodopax.

Men silver vatten ska va jätte bra dock undrar jag vart man kan få tag på de ?

Och kan man använda jodopax för att disifisera innan man häller på silver vattnet och vinägern ?

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Lena90
0

Sök på google på Caisas shop, kan inte hemside adressen utantill, där säljs det bland annat :) vill du veta mer om silver vatten kan du också söka på facebook på Svenska Hovskolan, där finns en artikel skriven och säkert en del tips :) Du kan även fråga dom om tips :)

Carpe diem!

Lena90
0

Här är länken till hemsidan :)

http://caisasshop.ebutiken.nu/

Carpe diem!

kaka1234567
0

men går de inte att köpa på apoteket ?

tack =)

_Mvh kaka
_

Lena90
0

Vet inte, kanske inte är omöjligt, har aldrig sett det. Vet bara om att det finns hos caisas :P

Carpe diem!

Gronstedt
0

Kolloidalt silver, som jag antar att du menar, finns nog inte på apotek, men i många hälsokostbutiker. Tänk bara på att silvret är ett miljögift som man inte bör skvätta omkring sig hur som helst.

Lena90
0

Heter det inte joniserat silvervatten? Eller är det kanske samma sak :P

Carpe diem!

kaka1234567
0

Vad jag vet heter de joniserat silver vatten. jag fick reda på att apoteken inte köper in silver vatten då de är skeptiska till de eftersom de är mycket efektivare en deras egna läke medel ahd ejag läst.

_Mvh kaka
_

Gronstedt
0

Spelar nog ingen roll vilket, det är själva silvret som är ett miljögift.

Lena90
0

Jaha det visste jag inte :)

Jag vet att det silver vatten man har använt ska man sedan kasera typ, att man använder mängden en gång dvs. Man kanske inte ska hälla av i avloppet direkt, samla använt vatten i en särskild dunk eller behållare, testa att kontakta miljö avdelningen i din kommun om var du kan lämna in det tex, kanske till där dom tar emot farligt avfall :)

Carpe diem!

Sarah
0

Finns även "dry feet" på hovslagarbutiker.

Mantissa
0

..lite OT men appropå silver, som enligt gammal tradition ska kunna vara bra mot i stort sett allting, så såg jag för flera år sedan ett program på tv med en man som använt silvret under en längre tid och nu var permanent lila i hudtonen :D Såg askul ut med lila hud och gult hår! Gick inte att få bort heller, men han hade smörjt det på huden och ätit som kosttillskott också vill jag minnas.

..sökte lite snabbt och hittade detta om denna man: http://www.frickmeout.com/2009/05/the-blue-man-or-purple-man/

men han såg mer lila ut på tv:)