Det är älgen som står "uppepå" stenen. Ser ut som det iaf. *ler*

Haha nämen! Älgen blev fångad på bild. ;) Dom är lite söt-fula de där sakerna tycker jag.. Men hästarna är såklart kalasfina =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#3# Ja, dom har långa ben. Och vilka fina kliv dom kan ta älgarna. Visst tycker också att dom är sötfula på något vis. Synd att man inte har en bra kamera så man får en bra bild. Men älgen trivs visst med mina hästar. Känner sig lite trygg med dom. Vill nästan komma in i hagen till dom ser det ut som ibland. Han var länge där och gick omkring.

nämen stackars älg ! han är ju alldeles ensammen…=/

#7# Ja, jag har ju sagt det. Den blev ju själv förra veckan. Jag såg ju när mamman smet ifrån den. Dom gör så när dom snart ska kalva igen.
jo jag vet att du sa det, men han verkar verkligen känna sig ensam, eftersom han inte ger sig av. verkar som han väntar på henne.
naaaw :'(

Jo, det är klart att han väntar på henne. Han kommer att hålla sig här några veckor. Har varit med om det förut. Vi har ju energiskog bredvid oss. Där brukar dom gärna föda kalvarna och visa dom vart det finns mat att äta. Det är ju som små buskar så det är lättillgängligt för dom. Bra att gömma sig i också. *ler*

Dom är ju söta! :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Han/hon vill kanske ha lite hö. Vi hade tre råddjur i hagen varje morgon i vintras som åt av ena silage balen.
Vi hade hökris och tog en ensilagebal av kobonden i närheten.
Hade den några dagar innan jag kunde hämta "riktig" silage. Den blöta balen stod alldeles i skogskanten så råddjuren kunde stå lite för sig själva och äta upp alla rester.
Bra för mig som slapp ta bort det.

#13# Har också tänkt tanken på vintern. Ser ju dom då också. Men nu finns det ju gräs och knoppar att äta. Nu är det mycket protein i allt dom äter så dom växer och blir stora och fina. Så jägarna kan skjuta dom i höst. *suck* Jägarna skjuter alltid årskalvarna första dagen på säsongen här. I höstas sköt dom tvillingkalvarna samtidigt så fort det blev ljust. Dom föddes nästan samtidigt och dom levde ihop och dog ihop. Visst är det sorgligt?

Är hårt att vara älg å slåss om utrymme med oss överpopulerade människor
Men älg-köttbullar är gott
Jag sa att min far har jaktlicens å jagar älg förrut? Jäkla underlig hobby där man dödar andra varelser mest för nöjes skull
Visst att de annars får problem med för många älgar på för litet område och annat, men det är så hemskt ändå…

Ja, visst är det hemskt. Och så vill dom skjuta alla lon och vargar och sånt som normalt tar död på rådjur och älgar. Nu vill dom skjuta rovdjuren för att dom dödar sina djur som dom i sin tur ska döda. Hängde du med? *ler*

Kom på att jag glömde att visa dig fotot på väggen på mitt lodjur som höll på att ta mitt föl -99.

Jag är totalt hjärn-död för stunden, jag hängde inte med alls :p

Ha,ha du får läsa det i morgon. Då kanske du fattar. Nu ska jag själv nanna kudden. Natti natti

Hos Linda var det älgar som hoppade in i hagen, sprang över till andra sidan och hoppa över igen! Så häftigt att se på!

#20# Ja, så kan dom göra här med. Har två kalvar nu som går bredvid oss.