Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1957 ggr
halludu
0

Hjälp med schema?

Det var någon som frågade mej om jag kunde fixa ett veckoschema för konditions ridning elr nått liknande har gjort schemat nu men vem va d som vill ha d?

Ida_79
0

det var nog inte jag,men jag kan gärna ta ett ändå:)

PimTheGreat
0

jag med…:)

Snuttan2
0

är det ett schema som man kan fylla i själv alltså? då är jag också intresserad utav färgig-sådan mall :)

halludu
0

asså ja brukar skriva vad man ska träna och olika övn. du som är så duktig snuttan du behöver väl inget schema:):P

ciss
0

Det var jag & Cola! :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Anna
1

#3 Sådana mallar finns att ladda ner gratis på Hippson.se!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

ciss
0

Gör det?! :D

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Thorsson
0

japp :)

reddie
0
Snuttan2
0

Någon som orkar länka till hippson för lata barn? Oskyldig

Jag använder träningsscheman för att fylla i i efterhand om vad vi gjorde idag, inte för att planera, jag anpassar mig för mkt efter dagen för att en planering ska hålla ;)

halludu
0
halludu
0
reddie
0

Ja, jag har ju gjort det redan…GladFlört

Snuttan2
0

tackar tackar :)

Snuttan2
0

är det jag som är korkad och blind, men på reddies sida så hittar jag inget träningsschema att fylla i..? Generad

bubbelbubbel
0

inlägg 9 snuttan :P

Snuttan2
0

Men jag hittar inget träningsschema att fylla i där ju…

joytick
0
Snuttan2
0

Men den ser jag. Och det är ju inget tränings-schema, utan bara så att man kan skriva upp sina egna mål och lite sådant, de är ju inte alls detsamma :p

joytick
0

Nej men det finns ju inget annat schema där :p Jag hittar inget iaf XD

bubbelbubbel
0

haha, jag trodde bara det var länken du inte hittade. :P

Snuttan2
0

Då finns det alltså Inte något träningsschema hos Hippson?

joytick
0

Inte vad jag hittar :d

halludu
0

ja ha aldrig hittat några tränings scheman där.men därimot kan man hitta ridövningar.

o__O
0

Var? Har kollat runt lite nu, hittar bara namnskyltar och den enkäten för egna mål. Var finns schemat ni pratar om? Känner mig blind..Räcka ut tungan

halludu
0

ja ha aldrig hittat några tränings scheman där.men därimot kan man hitta ridövningar.

Anna
0

Det har funnits scheman där, för länge sedan. Men bara ett och jag vet att jag har laddat ner det, men tyvärr försvann det när jag fick ny dator. Har väl inte kvar dem längre antar jag.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

halludu
0

För D-ponny.

Pass1: Dressyr 1h

Upvärmning: Sidvärts från A-B från C-E och tvärtom.Volter A,B,C och E

Pulshöjare:Galopp på diagonal med volter.Gå in på diagonalen gör volt vid B och E.Sen ut på diagonalen igen.

Träning:Serpentiner trav/galopp.Gör så du gå in på 3 serpentinbågar när du kmr in poå första bågen på medelinjen fattar du galopp bryter av på andra bågen på medellinjen.denna övning kan man köra i trav/galopp/trav och skritt/galopp/skritt den här övn. är bra för att få hästen att lyssna och att få den lugn.

Nertaktning:Trav på stora mittvolten.Läng tyglen sucksesivt.

Pass2: Hoppning 1,30 h

Uppvärming:Galoppbommar på volt och även cavaletti.Få hästen mjuk avslappnad och även koncentrerad.

Pulshöjare:Studs tre hinder och 3m i mellan dom.Kör nångång ivarje varv.

Träning:Kombination med 6galoppsprång(23m).Ta nån meter mindre på kombinationen (20-22m)och träna på att länga galoppen så du får in mindre språng och korta galoppen så du får fler galoppsprång.

Nertaktning:Hoppa en liten bana med små hinder..trava sedan av över en cavaletti.

Pass3: Uteritt "tempoväxlingar" 45min-1h

Skritta fram, Trav öka minska, Skritt öka minska, Trav öka minska,V-galopp öka minska,Trav öka minska,Skrittpaus,Trav öka minska, H-galopp öka minska, Trava av, Skritta av.

Pass4: Voltish"typ" 40 min

Bli longerad bara backa elr med voltishsele.Gör olika rörelser.Tex.snurra på armarna mm.Skritta av ute.

detta är anna attlids ridschema som ja ha gjort men ni får gärna träna efter d….lycka till å tänk på att måtten är till D-ponny.vill ni ha mått till andra hästar så säg till så har ja tabellen hemma.