Olja
Asså har hört att man ska typ ge hästen 1dl olja för att den ska få tillbaks hullet igen.. Vad är det för olja då? Matolja, frityolja osv xD
Min ponny har stått i typ 1månad och ska stå en galvmånad till och har tappat mycket hull, ser revbenen.. Fast hon får lika mycket mat nu som förut =/

ingen som vet något man kan ge dom?
alla oljor som är vegetabiliska till 100% funkar väl..Men jag själv tycker att rapsolja och linfröolja är bäst…

okej, ska prova med rapsolja tror vi har det hemma

Olja är ju mer energi i och inte något bra att få upp en häst i hull. Ge mer hö eller vad du nu ger i stället. Ev lusern eftersom ditt hö måste ha dåliga värden.

Rapsolja ger jag min och hon har gått upp fint i hull
*** Kärleken övervinner allt ***

Matolja innehåller bara 3,5 mj (energi) hur kan ni då tro att en häst går upp i vikt av det? Det är bra för magen (dom kan bli lite lösare i magen av det) och för pälsen bl a. Det innehåller inget smrp.

Min häst har gått upp i hull, men sen om det beror på oljan eller inte.. Ja det vet jag inte. Men hon är fin i kroppen nu och det är det viktigaste för mig =)

Ja, visst är det viktigt. Men jag tycker det är synd att så många tror att det beror på 1 dl olja per dag.

ja, visst krävs det mycket mer än olja =)
Jag fick hem en eländigt tunn häst i januari och hon börjar bli fin nu. Men då är det fri tillgång på hö + olja, korn, betfor, lucernpellets… Så okej jag ger mig… Oljan kanske inte avgjorde allt ;)

Vad glad jag blir att du förstod det iaf. Natti natti.

Jag ger olja (1 dl rapsolja/dag) till min Cponny för pälsens lyster och för att hon inte ska bli för hård i magen ^^

#10 Ja du, ibland är jag inte så dum ändå (något trög kanske) ;)
jag skulle satsa på att ge lusern istället.