Equi-Guard benskydd
Jag sitter och kikar i höökskatalogen för höst/vinter 2011. Funderar på att köpa skydd till min häst och kikar då på equi-guard-skydden i neoprene. Men ser att dessa finns i två varianter, en svart för 275;. och en blå med vita stjärnor på för 259:-. Kan i övrigt inte se någon skillnad på dom, eller är det bara jag? Vad är det som gör att priset skiljer?
Sedan undrar jag om någon vet om dessa bara passar fram, eller passar dom bak med?
Är det någon som provat dessa skydd? Är dom bra?
Medarbetare på westernridning.ifokus
Jag vet inte vad som skiljer, men har sådana till min häst och de passar lika bra i fram som i bak. Möjligen lite bättre i bak om man har en häst med små ledgångar efrer som det går ner lite runt/under kotan. Men man kan judtera det lite med hur man sätter dem med. Perfekta "vardagsskydd" för mig i.af :)
Hakuna matata!
#1 Anser du att dom skyddar kotan underifrån? Tänker på kotgenomtramp och sådär. Vet att experterna säger att det bara finns ett eller två märken som skyddar mot det. Men liknande skydd borde ju ge bättre skydd än inget?
Vad menar du med vardagsskydd?
Medarbetare på westernridning.ifokus
Nja det skulle jag inte riktigt påstå. Fast det beror på hur du sättrr den nedre flärpen, om man vill sätta den högt upp, eller lite mer runt om. Men visst, lite runt kotan går den! Som vardagsskydd har jag dem när jag rider ut i skogen, men har de inte brodd eller aå så behövs inte direkt några jårda skydd (senskydd) tycker jag. Jag har dem mest för att skydda mot kvistar på marken o lite så så de inte rivs typ :p Går över ett kalhygge där alla grenar är kvar och stenar kan vara sbåra att se. Med andra ord för att slippa ev småsår :) Men tycker helt klart de är värda att prova. Så ser du ju om du tycker de skyddar tillräckligt eller ej. Men de sitter ju ungefär som ett stödbandage. Annars antar jag samma sortens skydd men med inbyggd boot är det som behövs, eller ett enkom kotskyd (rund liten grej) är det enda som fungerar helt.
Hakuna matata!