Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 675 ggr
shirley
0

långritt

hallå! är det någon här inne som brukar ha någon långritt? vi har en stor en gång om året. kanske kan byta tips och ideér……. kram på er! (finns några få bilder på min sida från långritt)

Luthien89
0

Hej :) Ja, jag brukar rida långritter :) Red en "långritt" på typ 2 timmar förra helgen, men det blev för kallt så vi red hem igen :) Sen gick det bar att skirtta med pga av att marken var för hård, så det var ju lite tråkigt :P Fickkns bilder på¨långritten, leta på övrigt så står där rubriken "långritt" Hoppas du hittar den.

Sessan
0

Inga långritter men longkörning (<--?) dock. Skönare så när man kan ladda upp med chips o dricka i kärranSkrattande

En gång körde vi in till stan och parkerade vid butiken för att fylla på i lagret.

shirley
0

såg bilderna, såg härligt ut…. detta är en ritt på 6 mil, övernattning 2 nätter i skogen. första dan -05 reds det 6,5h. har fått me mej en kompis till detta året som e här på sajten "PimTheGreat" (kompisar sen innan)

shirley
0

vi har både dom som rider och de som kör…. ca 8 ridande, ca 6 som körs. varierar från år till år lite… ibland e vi fler…

Sessan
0

Oj, ja så långt kör int jag dock. Låter härligt!

Hur gör ni med hästarna på natten? Jag tänker främst på mat o vatten.

shirley
0

de e kul! direkt när den e slut börja vi planera nästa… Skrattandebinder dom…. gräs finns de ju ute, ta me resten i vagnarna. så stannar vi in till en sjö eller så att vatten går att hämta i dunkar….

Sessan
0

Så många ni är!

Jag tänkte just också att ni måste vara fullpackade på hästarna men har ni så många med som kör så är det ju ingen fara.

Jag sku också vilja göra långritter men här omkring finns bara oaktiva hästmänniskorLedsen Det finns ganska mycket hästar här omkring men aldrig ser man de bli ridna eller körda.

shirley
0

vad tråkigt! jag får ju förstås åka tre mil i med transport till min lillasysters mamma men de e de värt! var i sverige bor du då?

Sessan
0

Jag bor i Finland.

PimTheGreat
0

Jo det e sant jag vill med på långritten. Är bara att hoppas att min pojk snart blir bra i sitt ben så det inte är något allvarligt, tar ju tid att få konditionen bara.

Det jag mest ser framemot med denna långritt är att komma iväg på semester tillsammans med Pimmen och bara ha det lugnt….sola, bada, rejsa…..kanske någon liten öl till korven vi grillar på kvällen………..mums…. fast Pimmen vill nog inte ha något av det..

Jag har aldrig varit med på långritt förrut så jag är väldigt nyfiken på detta…..