farväl Max Mirage.....
max mirage va en häst som jag har haft hemma hos mej nu. ägaren finns på denna sida johannamax.
han kom rakt in i både mitt och min pojkvän hjärta. han va super-gosig å possetiv häst…..
så tacksam för den tid vi fick ha honom här knappt 2 månader. känns alldeles för kort tid. men tack johanna att vi fick lära känna denna underbara MAX MIRAGE.
igår jag å min kille tittade när de busade i hagen, max snubblar å voltar. bryter sitt ben…..
när veterinären kom hade vi inget val hans fråga blev bara hur vill ni att jag gör.
jag valde inkektion, han somnade lugnt och stilla med min pojkvän som smekte honom i pannan under hela tiden. jag klarade inte vara med.
nu fäller jag några tårar…..
hör nu grävmaskinen som är här för att begrava max mirage. han ska ligga i en bädd av halm med sin grimma liggande jämte sej…..
tack johanna och max mirage! vi kommer alltid minnas er båda!!!!

Men hade inte du honom utlånad? Eller är jag väldigt förvirad nu?
Vad hemskt 

jag lånade max av johannamax
Åh herregud vad tragiskt… Gråter också för er skull nu. 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Usch.. :( Tråkigt!! :(

Usch vad jobbigt att stå och se hur dom busar och bryter benet mitt i en lek. Stackars, stackars häst. Och framförallt er och ägarna. Ja, det är tur att man aldrig vet när det ska hända den dagen då man ska vandra vidare.
Men har du tillstånd då? Man måste ju ha det när man gräver ner så stora djur. Inte för att vara elak men du vet ju hur dom är på miljöverket.
Var det en travare? Hur gammal var den?

Men fy vad hemskt…! =´(

Usch vad tråkigt!

Finns för er Linda om ni/du behöver mig! Det vet du…. Messade dig innan, men det har kanske inte kommit fram. Frågade om du ville jag skulle komma till dig på fm när allt runt omkring han skulle hända….. många tröstekramar
R.I.P Max Mirage
men kära nån ! gud så hemskt !
vad sa ägarna ? fy så läskigt när det inte är ens egen häst.
åååh, stackarna…=/
Nej fy vad tragiskt.. :(
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Nej vad hemskt
RIP

Nej, usch så hemskt ! Lider med er! R.I.P

R.I.P Max Mirage!
Det kändes så tomt i hagen utan Max som hälsade när man kom till hagen idag…
Shirley! Vad fint ni hade gjort det vid honom!!

Var också och tittade på graven idag fm….jättefin grav verkligen!!!! Knöt sig i hela magen på mig och tårarna rann, ändå hade jag bara träffat Max 2 ggr hos Linda innan igår…. Linda är underbar med sina hästar…även när de lämnat jordelivet så ser hon till att de har det fint och de ska veta att deras mamma aldrig glömmer dem!!!!

15# så fin grav

Nej men fy vad hemskt!!! Usch, lider med er!! Sov gott Max Mirage!

Åhhh vad fint du har gjort!! Nu knöt sig magen på mig…

#14 tack de orden värmde….

#20 tröstekram….

Oh! fint du har gjort det :'/ *kramar*
Vad fin graven var.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Vilken fin grav
Jättefin grav..
RIP Max Mirage

Usch och fy vad tragiskt för er alla. Lilla känsliga jag började böla direkt jag läste ditt inlägg. Kanske också för att min förra häst hette Max (dog i tarmvred för 4 år sedan)
Konstigt vad man reagerar starkt då det handlar om djur. hade du skrivit exempelvis att din mamma dött så hade inte jag reagerar lika starkt.
Jättefin grav ni gjort iaf.
Vilken underbart fin grav. ='(
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Åh usch vad hemskt!!
Tänker på er.
Jättefin grav.
R.I.P

Åh så fint han fått det! Det var den finaste hästgrav jag någonsin sett!
Själv har jag lite svårt att förstå det, han fattas ju inte i min hage längre. Jag saknade honom efter att han åkt ner till Linda men det är svårt att förstå att jag inte kommer att träffa honom igen.
Linda har verkligen tagit hand om honom på bästa sätt och jag skulle med stort förtroende och glädje lämna fler hästar hos henne. Jag är så ledsen att hon blev tvungen att gå igenom allt det hemska som hänt nu.
Vila i frid Harkel
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Vilken fin grav. Usch jag gråter när jag tänker på att hästen var levande i går och lekte i hagen. Fy fan vad grymt.
så himla fin grav.. R.I.P Max Mirage…
Jätte sorgligt! Är ledsen för er skull.'
Jag tänkte också på en "tråkig" praktisk sak. Får man bara gräva ner hästar så? Ska man inte få något beslut först?
#0 Beklagar verkligen. Vet hur det känns. Fick själv avliva ett sto för två veckor sedan.
Vi begravde henne hemma.
#32 Jo, det krävs tillstånd för det.
När mamma kom in i mitt rum och sa att det hadde hänt en olyka jag frågade henne om det hadde hänt något med med min syster (shirley) . hon svarade inte precis men med MAX sen berättade hon allt .Jag stor lippade och sa gå ut från mitt rum mamma. !!!Jag älskade dig Max.! Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta !
oooooh :'(
Vila i frid max Mirage!
Fan va hemskt..
/Elin

Nä vad det känns konstigt…Går inte sluta tänka på honom och det blir värre när jag ska gå och lägga mig…Men jag vet att han har det bra, Trapalanda måste vara rena drömmen för en häst! Å så har han ju sällskap av Silke, Vanda och flera av sina gammla vänner som han inte träffat på länge…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#33 Hur lång tid tar det innan man får ett sådant beslut!? Jag menar, om man avlivar sin häst så kan den ju inte ligga typ 2 veckor innan man får beslutet???

Va tråkigt! Att det kan hända så snabbt, när man som minst anar det!