Ridpass
jag har nyss kommit hem från stallet nu och innan jag red så hade inte min häst nån svullnad eller något på ryggen men när jag ridit klart och tog av sadeln så såg jag att han hade en svullnad på ryggen, han ömmar inte men den är typ 3 cm stor.
Vad kan det vara? Lade på lite kylbalsam för att se om det går bort vad är det annars?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De kan av att sadeln ligger dåligt här är en bra artikel om sadlar
Kollat sadlen, den ligger inte på där =/ Haft en sadelpassare också som kollat =/ Utbildad !
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
den kan komma åt att trycka endå känne ren häst dom fick en svullnad där ryggraden va och den va avppasad av en duktig. men endå passa dn inte så man vet alldrig säkert =)
Men om ni har kollat så tor jag på de =)¨
Men har du någon bild på svullnaden ?
Kan ett djur har bitit honom i ryggen så att det svullnat?
#4 Kan det varit eller så har schabraken legat knögligt där för nu är det borta, ska rida i morgon så får vi se om det kommer igen eller inte ;p
#5 att schabraket har legat knöligt borde inte göra så att det blir svullet.. :P
Men kolla igenom hästen både innan och efter ridturen och känn extra noga kring där det va svullet!
klart jag kollar igenom honom! :P
#7 ja självklart :)
Hände samma sak idag igen, så imorgon får det komma hit en sadel prövare så får vi se :)
sadeln är det inte, hade en sadelprovare här och sadeln passar han trodde det kunde vara för tunn schabrak så ska köpa en ny och sen ska jag börja rida med en pad som skonar ryggen lite :)
#11 Använd inte padd om sadeln är utprovad utan. Då får du prova ut en ny. Annars blir den trång och kommer att ligga an fel.
Konstigt, sadelmakaren sa att jag skulle göra det
#13 Då är den utprovad för det eller? Jag skulle inte göra det iaf. Om den inte är utprovad med det kommer den ju hamna mer uppe på hästen och inte ligga an.
Om sadelmakaren säger att du ska lägga under så är det okej. Alla sadlar blir inte per automatik för trånga om man bygger upp under. Det beror på hur vinklarna ser ut.
Medarbetare på westernridning.ifokus
# 15 Okej :)