Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 952 ggr
Carrui
0

Är jag för lång?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fråga är då: Är jag för lång för den här ponnyn?

Det är inte min ponny, men den jag oftast rider. Bilderna är rätt dåliga- konstig längd på stigläder + dålig ridning.

Jag är 173 cm lång, väger 50 kg är smal & lätt. Hästen är d-ponny, kraftigare än på bilden.

Tacksam för svar.

Carrui
0

Jag kanske va 2-3 cm kortare på bilderna.

Carrui
0

En till bild.

Neiah
0

Jag är 172cm & rider d-ponny, personligen tycker jag att jag är för lång. Men alla runt omkring tycker att det ser bra ut, viktigtast är att man inte är för tung & har en bra balans så man kan hjälpa ponnyn att bära upp sej.

Salish
0

Jag tycker inte att du ser för lång ut.

silverorm
0

Så bra att du visar med foton, trevligt!Glad Har sett "längre" exemplar/ekipage ser helt ok ut för din del, känns det obekvämt för dig när du rider? Det man tänker på är att du kurar lite, sträck gärna på dig. Flört

Carrui
0

Som sagt- shit dålig ridning när fotona togs. Ja det känns alltid bra, känns som att komma hem när jag sitter upp varje gång :) Ridningen funkar super, mest barbacka. Men har inte ridit på ett år så har inge "färsk information". Men ska börja om några veckor igen såå.. :)

Salish
0

Jag själv är ju 175 cm och rider en häst på 146. Visserligen en kraftig nordis, men eftersom du bara är lite kortare är jag tror jag inte det blir något problem, även med din ponny.