längtar efter min häst....
oj, vad jag saknar min häst… nu har han varit iväg snart 2mån… kommer "hem" 1 juni..
ska bli så underbart att få åka till stallet varje dag igen o träffa min stora buffel
..
men samtidigt är jag otroligt nervös…. tänk om han blir dålig igen? tänk om jag gör fel? osv osv…..
varför var han dålig då?
(kanske du skrivit om här, men det har jag nog missat)

du kan läsa på "kotledsinflammation" o "nu är det bestämt" 

oj, har han redan varit borta så länge. Vad tiden går fort! Det kommer säkert att gå bra. Du kanske kan få lite tips och hjälp av tjejen som har han nu
ja tiden har verkligen gått fort !
och klart det kommer gå bra när han väl kommer hem :D
(btw, han kommer dagen innan min födeledag. :D)

Förstår din längtan. 1 juni har jag mina hästar som mina egna igen. Längtar enormt mycket dit!
Johanna,
jag har ett tipps till dig. Prova värmekamera. Det funkade på min häst som hafft kotledsinflamation till och från i över 2 år!
Vill du veta mer så säg till =)
Jaqueline

#6 Berätta gärna!….Hur funkar värmekamera? 
Okej!
Ja min häst hade ju kotledsinflamation i över två år, han fick stå i vila i nästan ett år, vi köppte ny sadel, vi bytte till en av sveriges bästa hovslagare, hade kiropraktorer och massörer ute och han blev endå inte bra. Han hade då kotledsinflamation i höger framben. Men sen kollade vi runt lite och min mamma hittade det här med värmekameror och biolight. Det var inprinsip "sissta chansen" för min lilla ponny. Och ja.. det funkade!
Först fotar dom med värmekameran. Den mäter värmen i kroppen med olika färger (bifogar bild så du ser lättare), och där det är som varmast är det rött, och där har dom en inflamation. Det visade sig att min häst var helt ren i frambenen, däreomt hade han en stor inflamation i höger bog och en liten inflamation på korsen och runt manken. Sedan har dom något som heter biolight. Det är en maskin stor som en vanlig telefon kasnke. Eller klippmaskin? Ja ungefärlig storlek i allafall. Det är monokromatiskt ljus. Alltså i svenska röda lambor som lyser och blinkar ;) Dom går ner ungefär 5 cm i kroppen och ökar cellerna, som påskyndar läkningen. Metoden är helt smärtfri och ger inga biverkningar. Vi behövde göra biolight behandlingen 3 ggr med bara några dagarars mellanrum. Nu har min häst vart frisk i nästan 2 år!
Länkar
www.biolight.se
www.thermografi.se (hittar inte den vi hade men detta är en annan)
Rekomenderas starkt!
Jaqueline

tack!…
jag ska absolut ha det i tankarna om det är så att han blir ofräsch igen… just nu är han fräsch o karro har använt sej av tömkörning, massage o kiropraktor…
det har jag hört talas om innan, det ska funka bra med värmekamerorna, även på människor !
#10 Det stämmer bra ;) har aldrig prvat själv dock.