Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 6586 ggr
Ardennerryttaren
0

Hästboll vs pilatesboll!!?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har en ung ardenner som älskar att pilla och pyssla med saker och dessutom så är han ganska busig av sig så jag funderar på att införskaffa mig en lekboll till honom som jag och han kan busa med..

Har hittat några hemsidor som säljer riktiga hästbollar av märket naturhästen, samtliga ligger på 300 kr styck. Men sen så har jag läst lite om ämnet på olika forum där folk rekomenderat pilatesbollar.

Men min fråga är, hur blir det om den (pilatesbollen) går sönder? De riktiga hästbollarna pyser ut all luft, det skapas alltså ingen smäll när bollen går sönder..

Nu är jag inte ute efter att tjäna pengar på köpet av boll, utan tänkte om man slipper beställa, och ifall den skulle gå sönder så skulle man lätt kunna köpa en ny. För rusta och liknande har väl pilatesbollar?

Salish
0

Är inte pilatesbollar ömtåligare?

Ardennerryttaren
0

#1, det var ju det som var min fråga.. Hästboll vs pilatesboll vilken är den bästa när det gäller skador, exempelvis att den skulle spricka.

CelsiusT
0

Pilatesbollen pyser också, så det är inget som smäller eller låter. Jag vet inte hur en "hästboll" är, trodde det ar en vanlig pilatesboll? Fast iof finns pilatesbollar i lite olika kvalitet. Upplever dom billigare från tex rusta och liknande som lite mer tåliga, än dom från tex stadium, när djuren ska handskas med dom. Men det är väl bara att köpa en och prova?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Ardennerryttaren
0

#3, Hållbarheten är inte det viktigaste, går den sönder så gör den det Obestämd Det viktigaste är att den inte smäller.. Men då ska jag absolut testa med en vanlig pilatesboll, han kanske ratar den totalt, men han tyckte faktiskt om fotbollen med punktering som han fick leka med idag.. Tyst

KKajsa
0

Har både pilatesboll från ÖB & stor dyr hästboll. Min kille föredrar pilatesbollen. Hästbollen leker han inte med.  Fast den bästa bollen jag haft till honom är en stor basketboll vunnen på marknad, den tålde hans behandling väldigt bra o han älskade att bita i den & kasta ivägden för att sedan rusa efter den. Tokig häst.