Försäkringsbolag?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad har ni för tips på försäkringsbolag, vilka är bra / dåliga?
Ska försäkra pollen nu, vet dock inte vilket jag ska välja, är sugen på IF…
Vilken summa har ni hästen försäkrad för?
jag har på if har max på allt men kommer sänka vet till 50 000 med fast självrisk sen då jag inte har råd med en rörlig ändå om något skulle hända över 50 000. Är nöjda med dem!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
#1 hur täcker dem hälta? tex agria täcker ju hälta upp till 15.000 kr…
Har med if. Har mina dock bara försäkrade i begränsad veterinärvård, täcker fång kolik akuta sårskador men inte tex kotledsinflammation.
http://minihingstar.n.nu
ni som har if, har det funkar bra dem gånger ni behövt använda er av försäkringen?

Jag har if, har aldrig behövt nyttja försäkringen men funderar på att göra vetbesiktning och byta till sveland som jag hört mer gott om.
#5 vad har du hört som ska vara bra med sveland? :)
De har väl fast självrisk till högre belopp tror jag.
Det tråkiga är att då jag ville byta från IF till Sveland så fick jag inte byta till fast självrisk då IF hade tagit bort den fasta självrisken på de högre beloppen (som jag då hade våra hästar försäkrade), om jag inte gjorde en veterinärundersökning på hästarna. Det blir rätt dyrt för oss då vi har 7 hästar att besiktiga i så fall. Därför har hälften av hästarna ingen försäkring längre. Sparar i fond numera.

Mina har jag i folksam och dom är kanon ! fick ut pga att ena hästen började bli blind och vi var tvugna att tabort den, tog en medicin försäkring och får all medicn till hästarna :) Mamma har mer koll än mig men hon tycker folksam är kanon !

Vi har lite olika på de olika hästarna då vi har några hästar som inte går att flytta och inte tycker det är panik att ha alla i samma.
Några har agria, några dina försäkringar sydost och tror folksam har en med.
Har för mig att vi har 60.000 vet på varje häst.
Agria och dina försäkringar sydost, dom två har vi utnyttjat och där aldrig haft några problem, de har båda hjälpt oss utan strul.
Ska man försäkra hästar som är 13 år? Jag hör olika saker hela tiden, vissa säger att man ska göra det vissa säger att det inte är någon idé så jag ville höra från er :)
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

vi har sveland, funkar super :)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Jag har mina i Folksam. Båda 50'000 i vet. vård och 40' respektive 25'000 i liv. Har utnyttjat försäkringen på ena hästen och de har vart kanon. Hältutredning som gick på närmare 30'000 och det var inga krångligheter alls.
Har visserligen rörlig självrisk (10%) men det blir inte så farligt dyrt ändå, och trots det jag betalat har jag tjänat in det med råge tack vare den billiga premien.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Tror nästan det blir sveland, beror på vad dem har för fast och rörlig självrisk :)
#10 Kan man få lov att försäkra en häst som är 13 år så hade jag helt klart gjort det. Men det kanske är för att jag alltid råkar ut för att mina hästar skadar sig? Sedan beror det kanske på hur hästen mår och hur lång tid man gissar att hästen har kvar (en gammal skruttig travare som man mer eller mindre räknar med att ta bort så fort det händer något så kanske man inte behöver försäkra men minsta lilla man planerar att hjälpa hästen så blir det dyrt utan försäkring, därremot kanske det inte är så stor idé att livförsäkra en gammal häst?). Men som sagt, frågan är snarare om man får lov, för alla försäkringsbolag försäkrar in in så "gamla" hästar (fast tror det är vanligare att gränsen går vid 15?).
Jag har If på min häst. Dom har hjälpt mig väldigt mkt och betalat ut massa, lätt att få ut ersättning även om man lägger ut pengarna, bara att ringa så fixar dom det direkt på telefon. Har högsta försäkringen (A1) och då är det 100 000:-/år och jag har fast självrisk. Det är synd att man inte längre kan försäkra in hästar i A1 och få fast självrisk då jag hade planerat att göra det med nästa häst jag skaffar med åd jag vill ha båda i samma bolag (har fattat det så iaf då jag kollade sist).
Medarbetare på westernridning.ifokus

Jag har min försäkrad i If, 130 000 i vetrinärvård + 70 000 i liv. Fast självrisk.
#2 If har ingen begränsning på hältor, utan de ersätter till så mycket vetrinärvård man har!
kissmekate.blogg.se
#13 Tror Sveland bara har rörlig, 20%, om de inte kommit med nåt nytt det senaste.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#16 sveland har 0% rörlig eller 20% ;)
#16 Har haft 0% rörlig hos sveland i snart 10 år 
Hakuna matata!
jag har agria funkat jättebra hittils.
man brukar iaf då ha vetirinärvård även om hästen är äldre dock kan en besiktning krävas. liv kanske inte är värt det då den börjar sjunka när hästen blir äldre viktigast är ju som sagt vet.
#18 Jaha, där ser man.
Hade bestämt för mig att de bara hade rörlig när jag kollade upp. Men men.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
sveland kan man ha 0% självrisk på om man har deras max vet vård annars är det rörlig, if kan man ha fast på upp till 50000 sen e det rörlig.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus