Shy feeder dosmått
Jag måste göra mig otroligt dum nu …Men hur använder man Hööks dosmått? Köpte en förut, men nu när jag ska använda den begriper jag mig inte på den. *fniss* 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har aldrig använt en sån, men det ser ut som att man trycker ur luften ur mätdelen och sen suger upp vätska ur en flaska. Kan det stämma?

#1 Det var min tanke när jag beställde den! Men den är av hårdplast…
Jag tror du trycker på flaskan tills den mängden du vill ha! har för mig vi hade en sådan i vintras till min ponny men jag kommer inte riktigt ihåg, testa dig fram med att sätta den i en flaska med vanligt vatten annars så du inte slösar det den ska användas till egentligen :-)
//Emma

#3 Jag har lekt jättemycket i vattenglas nu, men det blir mest vatten på bordet. Själva dosmåttet är i hårdplast, så det går inte att trycka på den. Eller jo, det går väl. Men vid ett visst tryck går den sönder… :)
#4 Men sätt den i en petflaska så trycker du på flaskan :-) Du ska alltså inte röra måttdelen utan bara klämma på flaskan!
//Emma
Så tar du av locket på måttet ska tilläggas :-P
//Emma
Du ska skruva fast doseringsmåttet på den produkt som du vill ha doserad. D.v.s. om det är t.ex. vitaminer du vill dosera skruvar du fast doseringsmåttet på behållaren med vitaminerna. Sen trycker du på vitaminbehållaren. Då kommer det upp vätska i doseringsmåttet och sen är det bara att trycka tills man fått upp så mycket som man vill ha.
Vätskan pressas liksom upp i ett rör i doseraren då du trycker på vitaminflaskan. Då rinner det sedan över mot sidorna och när man tryckt upp så mycket man vill ha sltar ma natt trycka och då är det bara och hälla ut det man fått upp.
Det går att trycka upp det man vill ha både med locket på och utan lock.

Ja, men gud vad dum jag varit! Så självklart när man väl fått ""lösningen"" framför sig. Tack!