Maxålder till försäkring
Finns det någon max ålder till att man får försäkra sin häst?
Läste på någon sida att hästen inte fick vara äldre än 15 (eller om det var 16) för att bli försäkrad..
Är det så?
Min tant (varmblods travare) fyller 16 om en vecka, och hon är inte försäkrad än..
Tror det brukar vara 15 tyvärr. Vet att sveland tog till och med 19 förr om man gjorde fullständig vet. besiktning (vilket vi gjort), men tror tyvärr att de tagit bort det nu. Men du kan ju ringa och höra!
Hakuna matata!
Okej, men tror du jag fortfarande hinner försäkta? Måste veterinären komma och besikta innan? Hur lång tid tar det tills alls är klart? Tacksam för svar! :)
#2 Ring runt till olika bolag och fråga. I vissa fall kan man ha hästen halvförsäkrad i alla fall.
Man tycker ju att bolagen kunde erbjuda alla äldre hästar försäkring för olyckssaker som t.ex tarmvred eller andra invärtes problem, eller rena sårskador då. Men att det inte gäller någon form av förslitningsskador eller för ridbarheten, och givetvis ingen summa att lösa ut om hästen blir obrukbar.
Fast det kanske är detta som är halvförsäkring? 
Men som sagt, ring och hör - någon kan säker försäkra på ett eller annat vis!
Hakuna matata!
Tack!
Jag får ringa runt som ni sa, inte så lätt eftersom jag själv knappt kan något om det här och mina föräldrar tycker det är onödigt…
#5 Fast att ringa runt och fråga och berätta hur man vill ha det klarar man av. det är inte så svårt. Att man sen inte alltid får så är en annan sak men då har du ändå fått en massa information som du kan fundera över. Men fråga ALLT du vill veta. de brukar vara väldigt hjälpsamma. De vill ju ha dig som kund. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
16 var det för våra skithästar tror jag :P Tur för oss att dom är tåliga och inte går sönder :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Vet någon en bra försäkring, som täcker allt? En enkel försäkring utan krångel och skit xD
#8 Inte om de är över 15. Men annars täcker ju alla försäkriungar allt om man inte har en reservation pga t.ex kronisk hälta…
Hakuna matata!
Hon är fortfarande 15, så det går fortfarande :) Om hästen tidigare har haft ryggproblem pga. fel sadel då? Eller om hästen t.ex ofta har låsningar osv. sånt som man behandlar med kiropraktor?
#10 "Alternativmedecin" (och ofta medeciner öve rhuvud taget) som inte ges på klinik osv brukar sällan ingå i försäkringen - eller bara till en viss del.
Har hästen problem får de reservationer på det, och försäkringen kommer inte täcka ev skador som uppkommer på dessa ställen (kanske rena köttskador, men osäker faktiskt).
Hakuna matata!