Dörr med hängande plastband?
Någon som förstår vad jag menar med det? =)
Det är som listerna till en dörr som sitter ihop, fast utan dörr, som kan stå, med hängande tex plastband som hästen ska gå igenom.
Tips på hur man kan bygga en sån? Om man kan köpa det någonstans? =)
Jag brukar även stapla lastpallar som hästen går över. Typ som trail, fast lite annan utrustning. Någon som vet andra roliga övningar? =)
/Amanda
liebe kann manchmal sehr weh tun
man kan ju ha matta så den bara går igenom :) som hänger då det har vi på smådjurstallet åt shettisarna jag jobbar där :D
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Vi brukar ta en presänning och klippa så det blir rämsor fast inte klippa hela vägen så det är ca 1dm kvar som håller ihop remsorna (det är så det är på tävling). Sedan sätter vi den i ingången till stallet eller padocken och tränar.
Lastpallar med en skiva över så dom inte skadar sig/fastnar.
Presänning på marken som hålls fast av bommar som hästen ska gå över.
Tunnor att rida runt/mellan, både stående och liggande.
Bildäck fastbundet i rep som man kan dra efter hästen (OBS var försiktig när man börjar träna och ha medhjälpare som håller repet i början, låt gärna hästen "jaga"/gå efter däcket i början).
Ringa i klocka är nyttig övning
Backa i vinkel, sidepass, vända i fyrkant av bommar och andra nyttiga bomövningar
Plocka upp saker och ta med sig till en annan plats (tex brukar vi ha en plastpåse med skräp i som ligge rpå en tunna, påsen ska tas med fram till nästa tunna där man lägger av påsen)
Man kan även ha en stor påse som är lite tung (svårare för hästen då balansen blir konstig) som får stå på marken så böjer man sig fram och lyfter upp den och tar den med sig och släpper ner den en bit bort.
Ha en regnrock hängandes på staketet som man stannar intill, tar på sig rocken, tar av sig rocken och hänger tillbaka den.
Grind (två hinderstöd med ett rep mellan)
Medarbetare på westernridning.ifokus
pojkvännen tog en planka som han häftade fast plastband på och satte upp mellan två hinderstöd. funkar upperligt om man har en ponny. kan bli lite knepigt om man har en stor häst.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 HAHAHAHAA det va den roligaste tävlningen jag sett ;) Skit bra film.
Rida in hästen i transporten och sedan springa i mål,, klockren! :D
hur kommer man ihåg banan ens..
#2 hehe toppen film :D
massa bra och roliga övningar med :)
Charlotta-B
Wao vad fräck film!!! Det skulle jag vilja testat ;-) men nog med annan häst än min för han hoppar högt för sina egna fisar ;-)
Här är en rolig bana till från en Extreme coyboy race tävling.
#6 Träna lite sånt så är hästen snart inte så rädd längre =P
# 7 jag överdrev liiite… 
klart att han också fixar det om man övar..
#8 Precis. Och det är ju nyttigt för dom att bli orädda, så det är bara att träna på =P
#9 ja precis…