Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 2092 ggr
reddie
0

Uppvärmning

Hur värmer ni upp era hästar inför en löshoppning. Longerar ni, rider eller något annat?

Lorita
0

Dom springer lösa en stund innan jag börjar hoppa dom, sen får dom ta ett par låga språng innan jag löshoppar på alvar.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

emsems
0

jag brukar skritta en stund, sedan trava och galoppera barbacka- iaf på tova, emn på mirran kan man iten rida barbacka förutom i skritt, annars ramlar man av.. så jag skulle nog longera lite eller så..

MiaMaria
0

Jag brukar leda dom i skritt först och sen får dom springa runt löshoppningsbanan med nerlagda bommar några gånger som uppvärmning.

Snuttan
0

Jag leder fram en stund (ute, beror mest på att jag har fått in den rutinen efter att ha jobbat på ridskola och löshoppat typ 10hästar på en och en halv timma :p) och sedan så leder jag dem runt i det varvet i ridhuset så att de får lite hjälp att gå så som de ska.

Brukar sedan innan jag börjar hoppa hästen ordentligt lägga ner hindrerna och låta hästen hoppa över bara bommarna.

emsems
0

snuttan, vart har du jobbat på ridskola? (står ju inget om dig i din pres..)

Snuttan
0

Eftersom jag inte alltid kommer överäns med ridskolan jag jobbat på och säger rätt mkt negativt om den så tror inte jag att det är så bra att jag skriver ut namnet på den, men du får ett pm.

Eve
0

Jag rider barbacka…

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

Jag longerar dom först i min rundel. Sedan får dom springa helt fritt på ridbanan. Efter det när dom brallat klart och blivit varma så är dom klara för löshoppning.

Anna
0

Oj haha gammal tråd men det var inga nya trådar så jag rotade lite i arkivet och fann denna..

Antingen rider jag henne lite innan och avslutar med låga hinder i löshoppning, eller så struntar jag i ridningen och kör lite hantering från marken innan. Lite ledarskap kanske, eller så låter jag henne trava sig varm i båda varven och sedan galoppera lite innan hon för börja hoppa.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se