Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 1020 ggr
vickis
0

medryttare

hejsan jag är en tjej på 14 år som älskar hästar!har tyvär ingen häst själv men jag älskar att rida..

jag har ridit på ridskola ungefär 1 år sen brukar jag också rida på mina kompisars hästar..

söker då någon häst som passar mig och som jag kan ta hand om några gånger i veckan :)
(eller om du också är en tjej i min ålder och saknar någon att rida med!! titill exempel om du har tvåm hästar så tar du en och jag en:) )

om du är intresserad skriv gärna en kommentar :)

och sen behöver det inte kosta så mycket!! :P

finns i stockholmstrakten

vickis
0

ingen som är intresserad?? :)

Zabbio
0

Det är nog inte så många med hästar som de vågar släppa iväg en så pass orutinerad ryttare (1 år är ju ingenting ;) ) på.

Tyvärr bor du för långt bort, annars hade vi aft en häst som behöver motionsridas.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

vickis
0

vart bor ni då? jag vet det men jag gillar inte ridskolor för oftast så är deras hästar sura…

och dessutom är lärarna inga bra!!!

och så kan jag faktiskt rida!!!

Aribigga
0

#3 Har du en sådan attityd att du redan kan allt så får du nog ingen som vill att du ska rida deras häst.

Ett år är väldigt lite, men har du en attityd att du vill ha en medryttarhäst för att du vill lära dig mer är det nog enklare för dig att hitta någon som vill ha hjälp med sin häst.

lurvponnyn.vimeddjur.se

vickis
0

men hur ska jag göra då???? jag kan ju inte gå på ridskola….och ni skriver ju att ett år är för lite?? ;) kan ni komma med tips?

Zabbio
0

#5 Ett år ÄR väldigt lite. Jag har ridit i ca 17 år och jag kan inte rida ;)

Det betyder inte att du måste rida på ridskola, men om du tror och beter dig som att du redan kan rida så vågar man ju inte släppa ut dig. Om du däremot har inställningen att du vill lära dig, få erfarenhet och lyssna på den som äger och rider hästen, så är det större chans att någon låter dig rida.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Elshira
0

Jag tvivlar inte på att du säkert kan hitta någon passande att rida med! Men flr att förtydliga redan sagt, det är skillnad på att "åka häst" (kunna hönga med i alla gpngarter) och att "rida häst" (arbeta hästen på ett bra sätt och ha ryttaren i balans). Ett år är väldigt lite såvida man inte haft en väldigt bra riskola/tagit mycket privatlektioner. Har en tjej som red en vår och ett läger innan hon kom till mig, jag trodde hon ridit i minst 3 år, medan två andra tjejer som ridit i 2.5 år på annan ridskola knappt visste vad inner och ytterskänkel var. Men hittar du en trevlig häst och en ägare som kanske vill hjälpa dig så kommer säkerigen alla bli glada!

Hakuna matata!

vickis
0

ok tack! :)