Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1070 ggr
Elshira
0

Vallack sökes

Jag söker en snäll vallack åt min sambo som vill börja rida. Hästen behöver inte kunna mer än de enklaste grunderna då det främst kommer bli lugna skogsritter i skrit, trav och ev lite galopp, och enklare dressyr i form av att rida på volt och mellan lite koner bara. En pensionär som bara ska/behöver motionsridas lätt fungerar utmärkt, men givetvis är även yngre förmågor och läromästare välkomna! Då min sambo är helt grön på detta med ridning så är en snäll och lugn häst a och o, även om det är jag själv som kommer sköta det mesta och alltid vara med. Förutom snäll att rida och givetvis i all markhangering så måste hästen vara trafriksäker då vi måste rida en bit vägar för att komma till ridstigarna. Ras spelar ingen roll, men ska orka med en 80 kg nyörjare. En mindre häst eller ev. en grov maxad D-ponny är det vi söker efter. Förutom att vara nybörjarhäst så måste vallacken kunna gå med andra hästar då en lika viktig del är att han kan gå ihop med min B-ponny hingst som söker sällskap. Snäll och tålmodig men gärna lige busig behöver hingstens nya kompis vara. Båda delar är alltså lika viktiga för ett köp, och jag vill därför också att vi får låna hem/köpa på öppet köp ett par veckor för att se allt fungerar. Fång är ok om hästen klarar 3-4 timmar/dag på liten gräshage. Exem är det svårare med då vi har väldigt mycket knott, men är det bara väldigt lite så är även det ok. Vi har erfarenhet av båda delar. På gården finns för övrigt 6 små ponnyer i mitt eget stall, och tidigare har det funnits främst araber men även ridponnyer och halvblod. Jag är uppväxt med hästar, och har erfaremhet av de flesta hästar. Har tränat både dressyr och hoppning, och hjälpt andra med problemhästar samt ridit in av våra egna. Ja har tyvärr inte råd med någon "dyr" häst, och därav söker jag en häst som kanske behöver ett kärleksfullt hem sin sista tid där inga krav ställs. Vår älsta ponny är för tillfället 28, men den älsta vi haft blev 39 och var pigg nog att ridas till 36 och tävlas till 34 (new forrest). Båda köpta som föl av oss. Så ett gott hem utlovas! Men en en prisklass på upp till 20-25 000 är ok. Hästen bör finnas innom ca 20 mil från Uppsala då jag bor i Alunda (4 mil norr om uppsla). Har du en häst som passar in på denna beskrivning så får du gärna höra av dig via pm eller sms så ringer jsg upp (jag föredrar att ringa upp då jag har tid, efter som jag jobbar väldigt blandade tider däribland natt och helg). Mvh Elina Elovson 076-35 08 555

Hakuna matata!

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Synd att du bor så långt bort. I stallet finns en häst som dom tänkt sälja som nog skulle passat bra.

Elshira
0

Putt för vår välbehövliga kille!

Hakuna matata!