Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: sjukdomarskötselvård
Läst 1146 ggr
ebengtssson
0

vad tror ni hon har hittat på?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag skulle göra iorningn Ambra igår så hitta jag ett jack på karleden.. Jag har inte varit hemma på 4 veckor men mamma och pappa har kollat till hästarna flera gånger per dag men då inte visiterat dem, jag är den enda som kan gå fram till Ambra och Håjt när de går på bete/i stora hagar. Men hon haltar inte, är inte svullen..

Ska ringa veterinären i morgon, han måste ändå komma och vaccinera håjt. Men jag funderar fortfarande vad sjutton hon har gjort. De har gått i hagen i flera år på sommaren och vi kollar alltid igenom den men…

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

[penelopa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mugg/Rasp?

ebengtssson
0

funderade också på det man samtidigt är det som typ ett skär sår. mugg/rasp är oftast bara sårskorpor

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Neiah
0

Kanske trampat sej som ett balltramp, eller så har en kvist/gren varit elak.

viktoria91
0

En vass sten?

Zadeira
0

Jag tycker det ser ut som ett skärsår av något slag. Finns det inget i hagen som hon kan ha skadat sig på? Nån vass gren, sten eller liknande. Hon kanske varit på staketet med benet?

Lorita
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Torrspricka av mugg

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Alma-G
0

När Lasses mug blev värre började den likna något sådant, dock gick det inte riktigt så långt.

ebengtssson
0

#3 fast det är ett bakben..

Vad jag har sett så finns det inga stenar som kan göra såna märken. tror inte ens det finns några stenar i hagen.

någon gren kan det ju vara men hur skulle det kunna bli ett sånt jack på bakbenet? :S

satilaryttaren.se

ebengtssson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hatar att jag inte har varit hemma så jag kunde ha vetat vad hon har hittat på.. eller iaf det är mugg, ha börjat behandla det tidigare..

Bilden är från i hagen idag

satilaryttaren.se