Rätt stl på senskydd?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Köpte ett par senskydd till min lilla häst på 153 i mkh, köpte stl cob, dem var 21 cm höga, dem gick att använda, men större hade inte funkat. Så funderar på att prova stl ponny som är 19 cm höga, dock är frågan om ni tror det är risk att dem blir för små då? Och hur vet jag om "skålen" är för liten?
tacksam för svar :)

jag har cob till min häst på 155 cm, kan även ha stora ponnyskydd.
skålen märker du om den är förliten då den inte redigt "skålar" sig runt kotan om du förstår vad jag menar :)
haha okey, tror jag fattar ;)
Ja b-ponnyer kan sällan använda skydd storlek ponny, bara om dom ör väldigt långbenta… Har nästan alltid haft ponny till mina c/d- ponnyer, ibland cob (ofta cob på övrigt men inte skydd), så cob tror jag nog passar :) Skålen får hellre vara för stor än för liten, men längden/omkrets kan vara problemet annars :)
Hakuna matata!
Mitt sto är 152 hög, hon kan inte ha större än ponny.. nästan så att vissa i ponny till och med e för stora..
#3 jo hans cob skydd som va 21 cm höga var verkligen precis på max om man säger så, så ett par som vore 19 cm höga låter ju perfekt tyckte jag, dock blir ju frågan hur skålen sitter då :P