Min nya häst!:) *filmer*
Hejsan!
Idag släppte jag ut min förra häst(nice box) i sin nya hage hos sin nya ägare:9
Vi bytte ju hästar han och jag:) för jag känner att jag vill ha en ung häst som jag kan jobba med och utbilda och han villle ha en lite äldre som kan stå i hagen och ridas då och då:)
Men det känns jätte bra för hon kommer att bo i grannstallet som min nya häst oxå står just nu.. men tror han ska flytta till mitt förra stall (där jag hade Nicean).. men får se..
Ihopsläppet gick iaf jätte bra..
jag filmade lite på slutet för jag glömde kameran i bilen, annars hade jag filmat ifrån början.. men hästarna är så fina:)
Min nya häst är D-ponny skäcken som visas i filmen:)
Han är 4 årig Valack som kallas Iven:D..
men kolla på filmerna (4 st) men jag lägger bara upp 1 här så får ni kolla i min lista efter dom andra!..
ha det bäst! jag är så glad, han är verkligen hästen för mig känns det som!:)
Nu börjar arbetet på riktigt:)
Men jag ska skynda långsamt.. ska börja vänja honom med tränset imorgon.. får se hur det går!..
men här kommer filmen:

smidigt att byta hästar :)
vad är det för ras din nya?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
dom vet inte vad det är för ras:S men jag ska försöka spåna på det.. men det är troligen en korsning..
någon som kan se på ett ungefär vad det är för raser i han?
hehe men just nu är han ordentligt fet som vi ska träna bort:)..

#2 anade att det var nån korsning. det första jag kom och tänka på dock var thinker.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
jo det är synd att jag inte vet vad han är men han är så underbar så det gör inte så mycket:p Jo det påminner han om men han har inte alls Tinker huvudformen och inte hovskägget han är ca 150 cm.. har ej mätt men han är maxad D dom trodde han skulle bli D-ponny men han växte ifrån det typ någon cm:er :) men det blir nog bra, ska börja hantera honom nu på allvar, ska träna träns imorgon och eventuellt försöka ta en promenad med honom med tränset under en grimma.. :) får se hur det går:p han är så fast vid sin kompis så han kommer nog knappast vilja lämna hagen:( men jag ska ta det lugnt och sagta!:)
Söt häst!
(tips ha grimman under tränset! =) )
#5 tack för tipset:)..
Igår började jag att longera, men det gick inte alls bra för han slet sig och galopperade iväg en bit alltså vi var i hagen sen stannade han och började sagta gå mot mig.. men det gick bra att ta på tömkörningsjorden men jag måste nog ha hjälp av någon annan som kan visa vart han kan gå medans jag håller i linan längst in i mitten:).. men annars har det gått jätte bra.. jag tar det väldigt lugnt jag vill inte stressa fram.. jag jobbar han max varannan dag.. idag ska jag upp och bara mysa med honom och borsta honom och sånt:).. men jag tycker han är väldigt lättlärd, för det tog mig bara två gånger att sätta in bettet sen acepterade han det.. jag hade nog det i max 10 minuter varje gång sen efter två gånger så tog han tag i det och slutade tugga och såg helt avslappnad ut.. så nu är det longeringen som jag måste ta mig ann:).. :P
Men det känns jätte bra att jag tog mig ann denna häst för han är helt underbar<3 lite tjock bara men det ska vi allt träna bort:P

Hur har det gått med hästen? ;)