shettisagility
vem håller på med shettisagility?
förslag på hinder till ponnier kanske?
Åh, vad kul det låter. Finns det tävlingar i det?
När jag hade ponny för 100 år sedan tävlade jag i hinderkörning, det var jättekul.
Men kan tänka mig att ha ponnyn/hästen lös och springa en bana tillsammans måste vara ännu roligare. Jag minns att jag lekte lite så med min ponny i hagen.

Kolla på RKS http://www.klubbenshetland.se/ de anordnar agilitytävlingar för shettisar.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
haha… det är inte precis som med hundar då? de leds runt banan?
verkar skoj i a f

Man borde ju kunna träna en häst hemma till att springa lös som en hund
som med allt så är det träningen som är det roliga
tävlandet blir bara en test var man står just nu
Det skulle jag kunna börja träna med "min" shettis xD

får jag hem dessa två shettisarna så ska jag fan börja göra det. det verkar ju skitskoj.
Jaa..! Men jag tkr inte att man ska ha träns på dem! xD

för att?
Det är ju inte så på hund agility
och jag tror att det är lättare med min shettis iaf att inte ha träns på =P

jobbigt om hästen sticker bara… :D
hahah jo iof ;)

nu vill jag ha hem dom två trollen….
Jag har läst alla olika hindern nu och jag förstår nog nu varför man ska ha träns xD
Jag har tävlat i det! Det är super skojj!!
Det är mycket lättare med träns, tycker jag. När jag tränade hade jag grimma i början, men bytte ganska sart till träns.
Det hindret jag tränade mest på var ett bil däck som ponnyn skulle sätta framhovarna i. Sen gå över prässening kan vara bra att träna på. Sen bygde vi en vippbräda! Det var dom hindrerna jag tränade på.
Bilden är fotad av Eva K

skullle börja när min shettis blev illa sparkad
#6 tänk på språket ;D haha

har du sett så gammal tråden är??? :) nu är jag duktig av mig.. svär bara på msn… hehe.

Jag tränar shettis agility. har inte kommit iväg på tävling än men har hafft en uppvisning av det på skolan…
MITT MÅL ÄR ATT MIN HÄST SKA GÅ LÖS….
Oj vad liten bilden blev….
#19 Wow, det var ett högt mål. Fast av det lilla jag har sett av det samspel du har med din häst så tror jag definitivt att det är ett rimligt mål =)

det tror jag med…
idag klarade vi slalomen helt löst så det går frammåt=)
Min dotter har deltagit i agility i samband med shettisutställningar.
#18 hahahaha xD,, då får jag väl säga till dig där mee ;P nee :P haha

Har ingen shettis men tycker att Fanny (kompisen i stallet) borde prova på det med Apollo. Verkar ju jättekul! Lägger in en bild på Apollo. :)
Mitt mål med Colan är att hon ska kunna gå lös hon med. Skulle också vilja träna agility om jag hade en shettis!
Hoppas att någon fler kan lägga in agilitybilder - jättekul att se!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
vi har kört lite agility på klubben =)