ungdomar med stor häst?
Är det vanligt med ungdomar (låt oss säga runt 15) som rider stor häst? Ungdomarna vid grannstallen har jag bara sett på stor häst, förutom någon liten knatte som red b-ponny 
Finns en 15 årig tjej i stallet bredvid som jag vet tävlar hoppning på stor häst, är det vanligt att man köper stor häst innan man fyller 18?
Själv är jag 17 och rider liten d-ponny 
jag rider stor häst :) och är 14 år.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Jag har aldrig haft den där ponnytiden & jag är ändå 15år. När jag red i ponnygruppen fick jag ALLTID rida storhäst, så det var något jag missade.. Fast nu har jag en medryttarponny, dock t-märkt men man får försöka ta igen tiden! Rider annars bara storhästar :)
Jag har en foderponny som jag rider. Trots att jag är 18år så håller jag mig till ponnysar. Jag är ändå inte intresserad att tävla mer än pay änd jump. ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har en storhäst. Min syster och jag skulle dela på min nuvarande häst men sen så ville honinte det längre och där belv jag stående med en storhäst när jag egentligen ville ha en ponny. Jag är 15 år och har nu två storhästar. :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Ni som rider storhäst, varför valde ni det? Är ni medryttare/foder/egen häst? 
medryttare men har ridit/rider ponny på ridskolan
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Jag började med storhäst när jag var 16. Hade en D-ponny som vi skulle sälja och kändes som att det var lika bra att gå över på stor häst. Sen blev ponnyn kvar med så jag red ponny och stor parallellt.
jag har inte heller haft en ponnytid XD jag red lite ponny på ridskola när jag var mindre innan jag fyllt 10 vill säga XD sen såå var det bara stor häst för mig såå började rida storhäst (eng fullblod) när jag var 10 år sedan dess har det vart stor häst!!!
Det beror väl på hur stor man är också. Mina döttrar är 21 resp 25 år gamla och rider fortfarande B-ponny.
Jag rider D-ponny, han är 148 cm i manken hehe:P och jag är 15!
Men jag rider stora hästar med ibland, fast d-ponnyn är min egen:)
Jag fick en stor häst nu den kommer hem på torsdag jag avlde storhäst för att jag ville de en ponny växer man ur. Om man inte växer ur den då åldras man urden och kan inte tävls. Och mäterman upp den till stor häst komer den inte komma långt endå . Och red påridskola så fick på ett sätt de ponny åren jag ville ha endå.
Men nu är jag 16 fyller 17 i december
Jag rider endast på ridskola där jag rider storhäst, men är dock skötare på en stor häst där som jag ska rida i sommar, så man kan säga att jag rider stor häst (: Händer dock att jag rider C- eller D-ponny, dock väldigt sällan då jag börjar bli för lång för C-ponny och vet inte riktigt någon D-ponny jag gillar =)
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se

Jag har väl aldrig haft den där ponnytiden fyller 18 i september och har haft min storhäst i ca 9 år, dock så red jag en kompis D-ponny lite ibland innan hon såldes för något år sedan :)
Jag har alltid tyckt om att rida både ponny och storhäst, men nu är jag ägare till en liten storhäst med ponnysteg ;) dock är jag ingen ungdom längre men liten är jag!
Nu tävlar jag inte, men jag är sexton och rider stor häst (kallblod på ~160), helt enkelt för att det är en häst jag passar med (blivande medryttarhäst, rider just nu när nuvarande medryttaren inte hinner).
Red och skötte en maxad D-ponny i nästan två år (vi flyttade i våras
), också då för att jag passade med honom. Dock är han en camargue, skulle inte få för mig att börja rida en smäcker c-ponny t.ex.. är helt enkelt för lång. Kan även rida mindre fjordhästar utan problem, men i övrigt har jag nog växt ur ponnytiden tyvärr..
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag ska fylla 16 år och har en storhäst som jag köpte när jag var 13 år.
Jag gillar bäst storhästar och jag är ganska lång, så jag känner mig rätt stor på en ponny :P
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
När jag var 15år (skulle fylla 16) och fick min nya medryttarhäst så var det en häst ja ;)

jag började rida storhäst som 14 årig även fast jag inte är ett dugg lång, det var för jag hade min egna D-ponny och tävlade och tränade några vänners häst. Det slutade med att jag i December köpte min egen häst ( nu är jag 15) för att jag faktiskt tycker det är roligare, blir mer ridning i det hela, och tävlingarna är smidigare än att alla kategorier ska hoppa och det blir höjdning och sänkning hela tiden. Även fast ponnytiden var underbar så trivs jag bättre på häst :D
Jag red nån enstaka C-ponny, D-ponnys och storhästar tills jag blev 12, därefter har jag bara ridit storhäst. Nu för tiden rider jag aldrig små storhästar ens för de känns alldeles för små, utan jag vill att hästen ska vara minst 160, men helst 165-175. :) Inte ens då jag var 5 år så red jag små ponnys, har alltid varit stort för mig. :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
Jag red ponny i kanske tre år innan jag blev för stor/tung men nu har jag ridit stor häst i ett år och jag är 14 ^^
Men det är nog så att flera ungdomar rider stor häst nu för tiden ^^
jag tror att många är för "stora" för ponnyer, eller så. Och då kanske dom inte alltid kan ha en c-ponny kanske men vill ändå inte ha en d-ponny för dom är typ som stora hästar och stora hästar har kanske lite mer att ge än en d-ponny enligt vissa, jag vet inte men så kan det ju vara.
Jag är 16 år, jag kan fortfarande sätta mig på en b-ponny om jag vill men jag är lite för lång för det. c och d-ponny är inga problem, själv har jag ingen direkt häst jag rider nu utan jag rider hos min kompis ibland och där är det islandshästar som är enligt mig d-ponnyer. Innan red jag nordsvenskar nästan varje dag eftersom att mina systrar hade varsin men även så hände det att jag hamnade uppe på höghus, travare alltså och jag kan säga att där trivdes jag inte lika mycket som när det va lite lägre. Inget fel va det, men det fanns ändå en känsla.
Jag hade inte så mycket till val att rida stor häst eller inte, eller jo. Jag hade ju kunnat säga nej till att rida dom men vem är så dum och gör sånt om man verkligen älskar hästar och har all tid i världen till det och så. Men jag trivdes så det är väl det viktigaste, kan säga att det känns lite konstigt att sitta på islandshästar efter att ha ridit stor häst i många år.
Så det är väldigt vanligt att "små" har "stort". men det är ändå väldigt många som har ponnyer. En gång ponnyägare, alltid ponnyägare eller vad säger man? Jag menar , jag känner många som är ponnyägare men är rädda över att behöva gå över till stor häst.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag är 14år, och rider storhästar på lektion. Ska nu börja ta med min delfoderhäst som är ca175, och själv är jag 168cm//55kg
Men jag kan fortfaramde rida d-ponnysar men jag väljer storhäst endå :)
HAr ridit i storhästgrupp i ca1år nu ^^ Det är en ungdomsgrupp som vi är ca 7st i
#22 Jag är 164cm, rider en liten storhäst ibland (runt 155 kanske), känns som att jag skulle kunna rida större, men en häst som är högre i manken än mig själv skulle nog kännas väldigt stort! Men sen så är det ju inte ryttarens längd som avgör hur bra man rider heller 
Jag var väldigt lång när jag var liten (nu vuxen på 176cm)
Jag fick min första ponny när jag var 11år. Gick rakt in på en D-ponny. Han såldes sedan när jag var 15år. Dels för att vi inte längre hade råd med häst, dels för att jag ändå hade blivit för lång för honom.
Började på ridskola och red bara enstaka gånger på D-ponny annars var det storhäst som gällde. Jag kände mig bekväm och balanserad på båda sorter så det var ingen stor grej.
Så i mitt fall var längden avgörande för att jag red storhäst innan jag fyllt 18år.
Numera har jag en maffig liten storhäst (ca 150-152) av ponnyras, en perfekt kombo för mig!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
#23 Jag vet att hon är hög, trodde först inte att det skulle gå, jag klarar precis att hoppa upp från marken ;) Men jag känner mig inte liten på henne, kanske lite, men inte så mycket att det gör något ^^