Glukosamin med hyaluronsyra?
Min pålle visade sig vid besiktning ha lindring hovledsinflammation på båda fram. På vänster har det läkt ut, men på inte på höger. Vänster är behandlad en gång och höger tre gånger med insprutad kortison + hyaluronsyra. Det verkar som om hon har gått länge, kanske flera år, med en liten inflammationstendens, utan att visa hälta, och enligt veterinären finns det risk att inflammationen är kronisk.
På vinst och förlust har jag skaffat en burk glukosamin med hyaluronsyra och ger henne full dos. Är det någon som har erfarenhet av sådant? Enligt veterinären har glukosamin bevisad effekt, dock främst under igångsättning när leden belastas mer. Däremot har jag hört delade meningar om hyaluronsyra oralt. En del säger att det inte tas upp särskilt bra genom tarmen utan måste injiceras i blodet, men på Åby låg det en broschyr där det påstods hjälpa även om man ger det i fodret.
Någon som vet mer?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vet inte så mycket om just glockosamin, men gurkmeja är jätte bra för lederna min tös får ca 1 tsk om dagen av det. MSK är oxå bra..