Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 473 ggr
gejsa
0

älgkalven är kvar än.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är älgkalven som jag berättade om för några dagar sedan. Mamman passade på att smita när den stod och tittade på Sorro som går i hagen bredvid energiskogen.

gejsa
0

Här står Sorro och tittar på den.

gejsa
0

Ni ser vad rakad han är över magen?!

Anna
0

Oj vad rakad han var där, ja! Men fin är han verkligen. :) Dreglar nästan när jag tänker på honom när han springer med höga benlyft när han såg älgen första gången (som du skrev om i min tråd)… ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gejsa
0

Hi,hi ja, jag stod ju och väntade på det. Men det kom inte och det var sent började bli lite skumt så jag övergav väntan på det.

Alex
0

Hihi en lekkamrat. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Ja, jag tror nog nästan att kalven känner sig trygg bredvid Sorro. Har ju varit där i 3 dygn nu sedan mamman försvann. Jag sa till gubben att vi kanske ska adoptera den. Jag provar att gå ner och klappar den. *ler* Den är knappt rädd för oss. Sorro försöker skrämma den genom att blåsa hårt och trava mot den. Men den bara står där som Ferdinand och bara tuggar på energiskogen.

gejsa
0

Ja, jag tror nog nästan att kalven känner sig trygg bredvid Sorro. Har ju varit där i 3 dygn nu sedan mamman försvann. Jag sa till gubben att vi kanske ska adoptera den. Jag provar att gå ner och klappar den. *ler* Den är knappt rädd för oss. Sorro försöker skrämma den genom att blåsa hårt och trava mot den. Men den bara står där som Ferdinand och bara tuggar på energiskogen.

bubbelbubbel
0

vad menas med energiskog egentligen ?

gejsa
0

Det är snabbväxande skog som dom använder till flis.

bubbelbubbel
0

ahaa, oook, då är jag med :D

Snuttan2
0

Oj, mamman har inte övergivit den då, låter länge att lämna kalven? Och är det en fjolårskalv kanske den ska bort nu och därför försöker skaffa nya vänner?

Rakningen var lite lagom snygg Oskyldig

gejsa
0

Jo, mamman har lämnat den för att föda ensam om några veckor. Hon stöter ju bort sina kalvar då. Så den är nog rätt så ensam och rädd nattetid. Ja, rakningen ser för jäklig ut. Hela magen och upp till ryggen. Stackaren!