Medryttare sökes i NV Skåne!!
Det enda kravet är att du är rättvis och trevlig mot häst och människa, och att du kan komma minst en gång i veckan.
Hästen ifråga, en nordsvensk, kan både ridas och köras, är otroligt lugn och snäll och det spelar ingen roll om du nästan aldrig ridit förr, så länge du har sunt förnuft och vilja. Det värsta han gör är att dra ner huvudet och beta. ;)
Här finns fina ridvägar, dock ej ridhus eller ridbana.Vill man ut på längre tur med fika finns möjligheter till det också.
Anledningen till att vi söker någon är för att han behöver all motion han kan få, han är fet helt enkelt och vi har inget magrare bete eller möjlighet att ställa honom någon annanstans. Har försökt med betesreducerare för något år sedan, men han blev bara apatisk och viljelös, tappade livsgnistan helt enkelt. Själv har jag min egen häst att rida och pappa har lite ont om tid.
Han är perfekt för den som vill rida ut i skogen och bara ha trevligt, skritta på lång tygel eller galoppera uppför backarna. Han har en mysig trav. Eller om man vill köra en runda, finns både sulky/rockard och större fyrhjulsvagn. Kanske någon som vill komma igång efter ett uppehåll eller en anvarsfull yngre person som vill rida lite utanför ridskolan?
Vi bor lite utanför Billesholm, så det är bäst med körkort. Men det går att cykla från busshållsplatsen, det är en liten bit dock.
Vi som har honom är ganska avslappnade och lätta att ha att göra med. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Typiskt att man bor i fel ände av Skåne och utan körkört, letar nämligen häst att rida mest på lunka-runt-i-skogen-nivå. Norsvenskar är ju dessutom en favorit.
Ja.. synd :3 Det verkar vara ont om folk som vill rida här, sen på andra ställen söks det med ljus och lykta efter at bara få åka häst nån gång ibland..
Det är synd att det inte går kollektivtrafik, för då hade jag i allfall nu under sommaren kunnat rida honom. Har semester nästan hela sommaren och alltså mycket ledig tid jag gärna hade ridit. Och med sommarkortet hade det ju varit gratis resa också…
Det går väl tåg till Bjuv om inget annat, men sen tar det en j*** tid med buss osv. Och ändå nån mil kvar.. :3
Fast vi har ett gästrum om du vill komma på hästsemester nån vecka ;)
Jag är ledig nästan hela sommaren, så det hade ju varit både roligt och skönt att få en veckas häst att pyssla med eftersom jag ändå inte kommer iväg på nån riktigt resa/äventyr. Hör gärna av dig om du menade allvar och ni är intresserade. :)