HÄSTKOSTNAD :p
EN LITEN KUL FRÅGA BARA
VAD KOSTADE DIN NUVARANDE HÄST?
ELLER OM DU INTE HAR NÅN JUST NU VAD KOSTADE DIN FÖRRA T.EX..
((VAD JAG MENAR ÄR VAD HAR DU GETT FÖR EN HÄST I DITT LIV??))
den jag har nu betalde vi 17.000 kr för. Men snart föds mitt föl som det är 20.000 kr i levande fölavgift.

Wambezi (arab) betalade jag 37000 för (inkl w-sadeln)
Kalle(vbl) betalade jag 12000kr för

Jag köpte Mirabil (min snart 1 årige arabhingst) för 37500:- och då var han 7 månader.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Mirre, varmblods travare, 5.000 kr
Ted, russ, 8.000 kr
Mirabell, fjording, 15.000 kr (såld nu)
Min arab jag hadde gav jag 13för, bytte bort han mot ett tinker sto på 13år,sålde henne för 18tusen. å Gav min sambo 15 för en bil som jag bytte bort mot Lillan.. så… Ja…

Köpte Musse direkt från banan för 18000 efter massa prutande
Så han va väldigt billig för den otroliga förmågan han har =)
Har jag förövrigt berättat att han gjort sin första tävlingsstart?? 90 cm helgen som va med ett ynkligt pet *stolt gam-matte* Hon som nu äger honom va super nöjd. Nästa helg ska dom starta både 90 och 100 cm och då ska jag troligtvis åka ner till Bollnäs o kika =)

35000kr

#7# Kul att den nya ägaren tkr om han! :)
#9# Det lät billigt. :P

Har inge helt egen, utan den ajg hyr nu, ett gottlandsruss ifall jag vill köpa den så ska de ha 15000 för honom.
Storpållan, quarter, 40.000 som 8 månaders föl
Mina, shettis, gratis. Skulle dock inte släppa henne för under 10.000…
#0 En liten grej bara, att skriva med versaler uppfattas ofta som man SKRIKER
…
mitt varmblodssto köpte jag för 3000 och min varmblodskille för 4000.

Islänning - 25.000:-

#10 Ja hon är verkligen jätte nöjd med honom =)
Håller med dig om att de låter billigt…
Ludde, varmblod 10.000kr inkl sadel o träns. Det var för 6år sen o då var han 9 år.
Zaffran, shettis 5000kr inkl. sadel o träns. Full stam. köpt maj-06 då 14 år.

Tickle kostade 38.000 efter lite prutande:)

Har gett 1500kr för Bus…

en hästarna jag var medryttare på skulle kostat 42.000 om jag köpt honom. men det ville inte mina föräldrar så det blev ingen pålle. och priset var nog lite väl högt, han var d-ponny 6 år outbildad och kaxig.
om roger skulle säljas så tror jag inte att han skulle kosta så mkt. travare, 8 år, skogsriden. men hans ägare vill helst inte sälja honom heller.

Mangis kostade 2000. Ölungen har kostat mig ca 8000 hittills om man bara räknar själva kostnaderna för station och semin, inga försäkringar och sånt (det måsta man ju ha ändå). Blir ca 20 lapp totalt vid levande föl.

Min f.d häst kostade 5000:- det var kompispris då jag skött hästen ett tag!
Min nuvarande häst som jag rider kostade 12 500:- sen fick jag köpa utrustning och allt själv!
Min mamma föder upp shettisar och åker en hel del på utställning och på den vägen har jag oxå lyckats bli mkt intresserad av utställning och avel, därför köpte jag mej nyligen ett shettissto som varit mycket framgångsrik i holland.
Hon kostade mej 17 000:- men det var kompispris med då mamma känner hon som ja köpte henne av! Hon är inte dräktig (tror vi inte), hon är inte inriden eller inkörd och hon börjar bli gammal. Men hon är världens underbaraste häst…

Måste tillägga att Putte min nuvarande ridhäst är ett varmblod, men han är välutbildad och 1,75 i mankhöjd.. Skullle inte köpa en travare men det var kärlek vid första ögonkastet…

#22 Sicken Ölunge att spendera 8000 *skratt*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#25 Så heter ju pappa Spender också… 
Jag betalar ingenting för att rida och ta hand om Windy (är medryttare). :) Rider 2-5 dagar i veckan och rider så mycket jag kan/hinner.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

calippo 14000:- brago 1500:- oskar 4000:-

Peppe 23 000:-
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Madonna 50.000

Gav 5.000 för Maggan =)
15.000 för Foxen.. Endast skogsriden då…
10.000 för Corall utb LA-MSV dressyr samt deb LC hopp, dock T-märkt vid köp…
Hästen vi antagligen ska köpa vill dom ha 50.000 för, tävlad LC hopp med kapacitet för 130 klasser samt utb tom piaff och passage…

Pim 2500 och Fontane kostar 25 000 om jag ska köpa honom

10#Det har funnits en sådan här tråd för att bra tag sen,och inte äns då såg jag att du skrev något om vad din häst kostade,:D

Köpte Reddie för 2000:- och min förra häst, Max köpte jag för 5000:-

egen uppfödning så betäckningskostnaden som ligger runt en 2000 kr ;P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Köpte Lyrik för 9.000 kr för 10 år sedan.

Tarek köpte jag för 7000:- och Zacke kostade 25000:-

Min förra pålla, Blue Skies xx, kostade 5.000 kr, men då var hon 20 år gammal, engelskt fullblod, 150 cm.

#38 är du säker på den summan? Det lät väldigt billigt. Min kommer som sagt ha kostat 20 000 i rena betäckningskostnader (semin, hingst o levande föl)

#43 beror väl på om det är egen hingst?
Calle 8.000:-

Min arab jobbade jag av på stuteriet för 10.000 kr.
Connemaran betalde jag 12.000 kr för och Ozzy har jag fått.

60.000 för Peppe och 40.000 för Casa.

#44 Ja, jag tänkte på det också. I så fall betalar man väl i princip bara för ultraljudet.

#49 Vilken fin :)