Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 918 ggr
joytick
0

Horseball :)

Östersund-Frösö ridklubb ska dra igång ett horseball lag, och Jag och Joy ska vara med.. Förhoppningsvis iaf, om Joy tycker att det är kul annars får jag ta en av ridskolans ponnyer. Ska på första träningen på söndag Räcka ut tungan. Någon annan här inne som håller på med horseball?

Anna
0

Nej jag håller inte på med det men verkar lite häftigt. =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

reddie
1

Har aldrig hört talas om horseball, vad är det?!

joytick
0

Ja, hur ska man förklara? Typ som bollsport+ridning. Man är två lag, ca 5 spelare (ute på plan) i varje, man har en sorts boll med handtag på så ska man göra mål med den i stora nätkorgar, typ som basketmål. Här i sverige så är det väldigt nytt, men i frankrike så är det typ lika stort som hockeyn är här.

Film

En till film

joytick
0

*putt* Kan ju samtidigt säga att sporten ursprungligen kommer ifrån argentina, där man istället för boll, hade en död get som man skulle dumpa i en stencirkel ^^.

Alex
0

Nej vad roligt! :D Du får berätta hur det går sen. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

joytick
0

#5 Det ska jag Glad

reddie
0

nej, fy sjutton! Hoppas detta inte slår i Sverige. Slit och släng hit och dit och de rider in i varandra och tackar med hästarna. Ser inte alls trevligt ut och tycker inte att det ser ut som hästarna gör det heller. Ser ingen med öronen frammåt.

halludu
0

#7 håller med dej …verkar ju lite rörigt faktist..

Eve
0

Jag håller inte på med det, men jag skulle gärna vilja :) Lykka skulle säkert älska det

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Beundy
0

Jag ska också vara med i laget :D, kanske på min finis men troligtvis inte, han är för stel :/. men då blir det att man får låna en ridskoleponny :)

joytick
0

#10 Skrattande Vi får hoppas att Joy tycker att det är roligt, och Scadde också förstås om du ska ha med han.

Beundy
0

#11 vi får väl se hur det går, men börjar han och sparka så får han gå hem till stallet igen.