Från roliga till bra hopp (:
Jag red till en liten ponny, nu så rider jag lite vanligt Förr dottern klarade inte av henne så bra, men nu går det kanon. Hon rider inte så mkt nu pga av intresse av något annat(: men innan så hoppade den lilla hästen jättekul (: Nu hoppar hon fint ( normalt ) Vi kunde äntligen ta ett par språng idag pga av att snön är borta och att det är jättemjukt i marken. Kan någon svara på att hon hoppar bättre nu? ( Jag har större erfarenhet än den andra )
Bilder kan kanske komma senare (:

Hur gammal är hästen?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#1. 17 =D Hon tycker det är kul ock så (:
jag förstår inte frågan :s

jag förstår ärligt talat inte heller frågan…
Inte jag heller. :P Så förklara nu x)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag ska förstårs förklara (:. jo, det är så att jag har ridit denna madonnan nu ett tag och hon hoppat ett så kallat " helekopterhopp" innan, men nu så när vi tränade i måndags så hoppade hon normalt (: jag har då inte hoppat som amn gör annars, utan jag rider i en cirkel så jag hinner bara vända upp henne innan hon måste ta språnget (: hon hinner inte tänka innan språnget. Jag testade i slutetatt hoppa på fyrkant spåret och då hoppade hon som vanligt ( ni vet ju hur de ser ut )
fattar ni nu eller ska jag filma nästa gång kanske ?
Då förstår jag precis vad du menar. Filma gärna nästa gång ja!
Men vad är själva frågan i tråden? ;)
#7. Om varför hon helt plötsligt hoppar normalt :/ Hon har inte gjort det en enda gång ju typ :/ (:

har hon gjort helikoperhopp på Varje språng förr eller bara då och då? kan ju ha kommit helt fel och försökt rädda situationen genom HH, eller haft för dåligt fart eller tvekat men ändå hoppat i sista stund. finns många anledningar
Hon har gjort det jämt .. jag brukar trava emot hindret, men jag vet inte om det också är stor chans att komma fel på i trav. hon har dock bra fart i galoppen så det är npg inte farten (: hon älskar verkligen att hoppa så hon river hellre än att vägra x)
Det är lättare att bedöma avtsånd i galopp för ryttaren, eftersom att du lättare räknar galoppsprång än travsteg
hon kan kanske ha haft ont eller känt sig lite spännd
#13. hmm, jo kanske. men det kanske är så att jag måste göra fler volter. för efter att hjag gjort snäva sänga för atts edan hoppa på spåret går det jättebra (:
PUTT*
putt.
Ny här xD
Va faan är putt?
#17 När man "puttar" upp en tråd så den hamnar högre upp på listan och därmed får fler läsare/svar.
Jag ska hoppa lillfis, imorgon. Ska be syrran att filma så gott det går. Hon är usel men iaf GÄSP* :)
Här är länken till filmen :) ursäkta att vi pratar mycket :) men aja, kommentera och kritisera. Något sopm jag vet är att jag skumpar mycket och är förstor, men hej. Jag sa att ni skulle kommentera och kritisera :)
Putt*