Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 479 ggr
lisette
0

stöddig, jag? ja så in i...

har ett ganska ansvarsfullt arbete. har hand om adressregistret, den lokala utrustningen och helpdesk för dom som jobbar på mitt jobb. kort sagt - de kommer till mig om de har problem med ngt. vilket de gör väldigt ofta. de kommer när jag har rast, de ringer när jag har rast. de står på kö för att de behöver hjälp. jag blev tillfrågad om jag ville göra detta när jag jobbat en 3-4 månader. hade jobbat 1 månad ungefär i produktionen, sen fick jag sätta mig och sätta in kunder i ngn månad. kortsagt - de i produktionen känner inte mig riktigt.

jag är en person som inte tar skit, är inte rädd för att säga vad jag
tycker. jag har svårt för personer som tror sig veta allt och kör över dom genom att säga att dom har fel. när jag har rätt är jag så här, för då har folk inget att säga ngt om. allra helst när det gäller MITT jobb, som jag vet bäst. eller när det gäller något som de gör fel och som de säger inte är fel, men som är det…

idag när jag gick förbi ett gäng tanter som hade problem var det en tant som glömde sin penna, jag sa skämtsamt "britt har fullt upp så hon glömmer allt annat.." hon lackade ur totalt och sa "när du började var många som sa att du var stöddig, men jag höll inte med dom. men det gör jag nu. jag skulle kunna lappa till dig ibland." jag blev lite tyst och tänkte efter. just denna tant har jag väldigt svårt för då hon har svårt för att förstå när hon har fel. hon kan inte ta åt sig att jag, som är snart 25, kan mer än henne och kan behöva säga åt henne vad hon ska göra. hon sa "du är jävligt stöddig" jag svarade "man får vad man förtjänar britt". och syftade då på att hon inte är så jävla bra själv.

kan ni förstå att jag blev förbannad?

Faxlin
0

Japp det kan jag i alla fall. Men stöddiga människor och besserwissrar finns det överallt. tyvärr.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

emsems
0

ja ibland är det så där. jag brukar dok försöka släta över det mesta. känns inte värt det att ha en konslikt pga onödoiga grejjer, men ibland kan man inte låta bli

Sandra
0

Hörru du lisette, det är precis sådär kärringarna på min gamla avdelning håller på också. De tål inte att nån som är yngre kan mer än de. "mina" kärringars beteende har gjort att jag fått magsår… eller nåt i den stilen. Ont gör det iaf… Tanter säger jag bara… det är ingen ålder… det är en livsstil. Finns både kvinnor och män som är tanter… faktiskt =)

Linda
0

Åhhh…Ryser..

-jag har råkat ut för samma sak flera gånger faktist.

-Vet att folk kan störa sig på att jag gärna tar tag i saker, försöker få dem gjorda, mkt ideer osv..

-Sedan tror folk att jag är stöddig för att jag kommer med rätt mkt svar på tal, är rätt ironisk när jag pratar, skriver..osv.

-Jag som sagt ryser för jag var med om en jätte hemsk sak på mitt förra jobb där jag blev anklagad för att …ja göra saker med chefen för att få roligare jobb..

-Ingen risk att jag blir det i dag men jag har med mig i bagaget att alltid vara misstänksam mot "äldre tanter" som har tröttnat på sitt jobb, liv, familj men spelar martyrer och låssas vara oumbärlig på jobbet..då ryser jag..

-Tur att jag inte jobbar med äldre tanter utan med yngre tjejer, killar.

Kram på dig och stå på dig!!!!!!!!!!

gejsa
0

Va fan! Äldre tanter skriver ni. Hur gamla är dom då. Typ 47 eller?Generad

lisette
0

nej tanten i fråga är runt 60…

men det är skönt att höra tt det finns ngn som är likadan som mig linda…

Linda
0

Japp samma här strax innan hon skulle pensioneras.

-Faktist så är det så att jag har flest äldre vänner/vänninor och har kompisar upp till 48 års åldern, så det är inte det.

-Men "tanter" som strax ska sluta jobba efter många års verksamhwet har ofta svårt att släppa taget, blir lätt bittra, martyrer..(Min erfarenhet, dock inte alla.

Vänligen/Linda

gejsa
0

Ha, ha, ha jag tänkte väl. För hade ni tyckt illa om tanter i den åldern. Ja, då är det väl bara att säga godbye här. he he

jo
0

Và tanter jag är 46 ojoj !!

hade samma problem en gång som varade i flera år, tillsist orkade jag inte längre tog kontakt med facket och fick till en delning av gruppen, numera skaffar jag fram fakta innan jag öppnar munnen i en diskussion, så att som du säger kärringarna / tanterna inte kan säga något om att man inget vet pga sin ålder eller att man är ny, allt beror inte på ålder eller ny anställd utan på vad man har för tidigare erfarenheter i arbetslivet och utbildning. Nä stå på dig Lisett och om det blir för j"ligt så skaffa fram fakta och tryck upp under nosen på dom.

lisette
0

# 9 så gör jag varje gång jag vet att jag har rätt och ngn propsar på att det inte stämmer… det bästa som finns är att bara kunna peka på ngt och bevisa att man haft rätt.

jo
0

Ja då kan jag bara säga att dom är AVUNDSJUKA !! inte mycket att göra åt, det enda man önskar är att man själv inte blir sådan haha !