Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1934 ggr
HolyFuck
0

smala tyglar, vart?

För några år sedan köpte jag ett par väldigt smala, flätade tyglar från hööks. Jag älskar dem, och har använt de varenda dag sedan dess.

Men de börjar bli lite slitna, och vill även gärna ha olika tyglar till de olika tränsen. Vet någon vart jag får tag på just väldigt smala tygar. Även släta av intresse, men framförallt flätade. Vill ha bra kvalité. Kände på de som fanns på Börjes, men tyckte inte att de kändes speciellt bra alls.

Mina är islandstyglar, och det verkar som att just den sorten brukar vara de som är smala.

Vet någon vart jag kan få tag på bra, smala lädertyglar?

Klasselover
0

Även om du skrev att du inte ville ha Börjes så gillar jag mina, använt dom ett år nu och dom är fortfarande fina. Ungefär en centimeter breda, släta lädertyglar.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

selfrejection
0

Jag har köpt ett par som är från Globus, ganska smala och sköna att hålla i. Mina är dock med stoppar men borde finnas utan också, du kan ju titta på deras hemsida http://www.globussport.se/

powderpuff
0

jag har ett par tyglar ifrån Treadstone och de är verkligen smala. De är läder på ena sidan och på andra sidan är de gummi så de blir bra grepp i de. De är knappt 1 cm breda Glad

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Zaphix
0

Kolla efter bridongtyglar. Har köpt ett par smala och väldigt mjuka tyglar, bridongtyglar. Jag köpte dom begagnade, för jag gillar inte nya tyglar.. Älskar dom, med rider sällan med träns så de används knappt.

Men som sagt, bridongtyglar.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg