Färga ludd?
Jag skulle vilja ha ett färgat ludd till pullarnosgrimman.
Jag undrar om det finns att köpa någonstans? (grönt jag söker).
Eller om jag hade kunnat köpa i fårskinn (eftersom det inte är syntetmaterial), och färga det själv? Men isfåall med vad för sorts färg?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ponnyprakt har ju mycket färgade saker, kollat där? :)

Ja, men de hade inte :( Överlag verkar de faktiskt ha blivit sämre på att ha mycket färgade grejer :S

om du vill ha syntet så köp teddy och sy själv, det är nog det enklaste man kan sy.
Fårskinn kan man få fabriksfärgat, om du kan vänta till nästa höst så kan jag fixa det för så kommer troligen något av mina lamm gå till slakt och då är det bara att beställa färgning

#3 Jo, men jag lyckas inte hitta något lämpligt tyg som dessutom är grönt.
Oh, hade gärna viljat ha det nu. Men det är ju ett alternativ. Men vet du vart jag kan vända mig annars?

#4 jag såg att du bor i GBG jag kan titta in på Kungälvstyglager och se om dom har grönt teddy-tyg.
man borde väl kunna färga med karamell färg/ hushållsfärg?
Finns det inte en massa såna där färger man kan använda själv i tex vanliga butiker som ICA? Då kan du ju köpa ofärgat och själv färga…
Vanliga tygfärger är oftast bara för bomull. Vet inte hur det funkar på ull, men färgar man en bomullströja som är sydd med polyestertråd så färgas inte tråden.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Jo, men vill ju veta så att det dels sitter kvar, och dels att det är okej för hästen. Hmm, får väl försöka hitta ett färdigfärgat lämpligt tyg :P
http://www.gittes.se/butikfritid.html
Långt ner på denna sidan finns det grönt teddy tyg…
Mvh Emelie & Jack

#10 men stod inget om att de hade grönt? Syndes på bilden, men inte färgbeskrivningen.

Det var så många studenter i Kungälv idag så jag tog mig inte tid att åka till tyglagret men jag tänkte ändå åka dit snart så jag ska titta åt dig.
Det är väldigt svårt att färga syntet så det är ingen bra idé.

#12 Underbart! :)
Jo, syntet är ju inte det lättaste, tyvärr.
#10 Men ring och fråga! Dom har extremt mycket tyger där, och hemsidan är säkert svår att hålla uppdaterad.
Mvh Emelie & Jack

Tror de har på Gittes tygkälla!
Bor ju bara en mil därifrån, men när jag var där sist för ett par år sedan hade de teddytyg i alla färger iaf! :)