Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettbeteende
Läst 777 ggr
davidia
0

halt häst

när jag skulle släppa ut hästarna imorse så var den inhyrda hästen halt(emma).så jag ringde till ägaren och berättade.så hon kom hit och kollade på detta.det är frambenet hon är halt på.varm om hoven.men vi har kännt igenom hela benet och hon visar inte att hon har ont.så nu när jag släppte in dom så var hon ännu värre.och flåsade gjorde hon också.så jag ringde och pratade med ägaren igen.jag har sagt till henne två gånger att vi borde ta av skon så man ser om det är nått under skon men nej det ville hon inte.vad tror ni det är?hon var inte halt igår.

Jill_Niss
0

Det är ju bäst om ni kan ta av henne skon, tycker iaf jag… men det bestämmer ju såklart ägaren…

davidia
0

ja precis,hon gör ju det.jag skulle också gjort det.

MinnaA
0

det är garanterat 100 % en hovböld, en veterinär bör visitera hoven och bestämma vilka åtgärder som ska göras.

davidia
0

hon ringde till hovslagaren som satt på skorna och hon sa att är det en hovböld så är det ingefara.men det är klart att det är det.

davidia
0

igår kom hovslagaren kl 20:00.tog av skon fram.och det var en hovböld….hur länge ska hästen stå och vila och kan hon gå ut idag?