Häst eller ponny?
Häst eller ponny?
Motivering ska finnas med
.

/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Vadå Häst eller ponny? Vad man föredrar eller?=)

Ponny eller små hästar, dom är mycket mer interigenta och en större utmaning att äga.
PS B-COB är mitt idial av häst, just nu har jag tre B-ponny och en maxad D

Lätt ponny! mer kvicktänkta, intitivtagande, påhittiga, och bestämda. mer utmaning helt enkelt. Samma med kallblod.

Ponnyer! De känns mycket mer intelligenta, bättre storlek, och har ofta mer "humor" :D

#¤ Suck, deras humor är sämre än min! XD "Tittaeld! Vi ser hur långt fram vi kan gå innan det är för varmt.! =P
Föredrar ponny (russ i synnerhet) då de är betydligt klokare än t.ex. halvblod, som jag upplevt vara rätt intetsägande, fogliga men inte särskillt smarta.
Tyvärr är jag alldeles för stor för att rida B-ponny och har därför hart halvblod men numera kör jag våra russ och har helt slutat rida. Det är minst lika roligt.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ooh….svår fråga!
jag kan nog inte riktigt välja….men om jag ska välja mellan körning och ridning så blir det ridning (=häst, med undanatg aav fjordingar) Gillar ponnysar oxå då dom är roliga att jobba med men aa
Jag tycker jag har hittat en bra kombination i min häst. Av ponnyras, med mkt ponnykaraktär, men ca 150cm hög nu som 3-åring.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Ponny! Gillar att de har mycket egna idéer om saker och ting, smarta, har "humor" som någon skrev ;)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Själv måste jag säga ponny, gillar deras storlek, busigheten, glädjen och envisheten, samt deras idéer, precis som #10 skrev :). Klart att en häst också kan vara busig och envis men nja, ponnier är mer min grej ;) :)
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Särskilt ponnymärror. =D

Åh svår fråga, jag kan nog faktiskt inte välja :P Är bland annat ett stort kallblod fan, och dom finns ju i alla storlekar ;) Men det lutar kanske lite åt ponny hållet :) Fräck den andra bilden var i inlägg #0 :D
Carpe diem!

#13 Därför skrev jag både ponny och kallblod då jag tycker dem är lika i tänket. ;)
Helt klart PONNY..
mkt mer go i dem och mer samarbetsvilligare, inte tittiga som stora hästar mga ggr är sen beror ju det mkt på uppfostran..
Ponnyn är rolig att ha att göra med, starkare fysiskt osv.
Bästa ponnyrasen enligt mig är SHETTISAR!
Ponny
Dom tycker jag är mer busiga och klokare. Lite tjocka och super gulliga