Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 413 ggr
gejsa
0

3 hästar som haft roligt i dag!

Ja, då hände det som aldrig har hänt förut. Mina två unghästar och förstås gammelhästen Gobban på 21 år forserade ett stängsel. En bonde kom och ringde på vid 11-tiden i dag. Era hästar är ute och springer på vägen. Jag höll på och köra på en häst. Spåren är nästan ner i diket. Snacka om att han bromsade med traktorn. Hu ja, vet inte vilken häst det var men troligtvis en av unghästarna. Ser ju halkspåren när dom försökte springa ifrån traktorn. Han trodde antagligen att dom stod på insidan av hagen men dom stod på utsidan. Innan vi hann ut så hade hans medhjälpare föst in dom i sommarhagen. Så där stod dom och såg dumma ut när vi kom ut. Laga staket går ju inte i denna frysta jord. Så vi fick ta en annan utgång som vi hade tack och lov. Dom går ju nämligen i två hagar eg. Så vi fick dra en eltråd där stolpen brukar stå. Tack du där uppe som såg till att inget hände. Dom har nämligen sprungit lite fram och tillbaka här på gården också. Och jag såg inget för jag satt här just då.Generad

Thea
0

Sicka busungar! TUR att inget värre hände eller att de drog långt från gården.

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

gejsa
0

Jo, men dom höll ju på att bli påkörda ju. Fille var dygnsur för att dom har sprungit och busat så mycket.

bubbelbubbel
0

oooj, det var det värsta. men en väldig tur att inget hände!

jag har ett kort nånstans där alla hästar som stog uppe hos min pappas granne står i hans trädgård och käkar äpplen, haha, 3 ston, med minst tre föl, kan varit några åringar med, haha.

Faxlin
0

Usch, vad hemskt. Tänker på vad som hade kunnat hända. Tur i oturen att allt gick bra i alla fall, trots att ni får laga hage i vår.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sessan
0

Usch då! Tur så hände de inga mera iaf, fast det var nära ögat. De fick iaf sin motion för dagen då, om man vill se nåt positivt i de helaGlad

Jag hade också en granne som ringde för ett antal år sedan för att säga att han mött mina hästar på vägen. Mindre trevligt när sånt händer.

Linda
0

Åhhh stackare!!!!