Då och Nu - Ny

Åh vad fin! =D

Gud vad snygg han har blivit
Jätte läcker färg! Vad är det för ras & stam på honom?=)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#9 - Han är efter Highlight 874. Så pappa hbl och mamma palomino, men han är reggad som hbl.

han kommer nog blir en snygging när han är klar i kroppen :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#10 Okej, hade för mig att han var hbl fast jag tyckte inte att färgen passade in då. Men med mamman som palimino så förklarar det en del ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
for en snygging han tycker jag om

#12 - Ja vi hoppas på det! Än så är han väldigt kort i kroppen. Någon som vill kommentera exteriört?
Ta inte mina kommentarer jätte seriöst, det är alltid svårt att titta på bara bilder och vinklar kan lätt göra saker "konstiga". men försöker tänka "dommar tänke", dock är jag inte jätte hemma på halvblod, men dömmer på det jag vet om rasen specifikt och rent hästmässigt, sedan så är han ju unghäst och de växer ju lite hur som =)
Något små ögon och skulle kunna vara något mera ädelt
Väl ansatt hals, bra bredd på bogen (av vad jag kan se), något sluttande bog (dock inget märkvärt)
Stark rygg och bra kors, säkert leran och vinklarna mig ett spatt, men vad jag kan se på bilden är ballarna något låga i bak, i sådana fall så var noggran med verkningen så att det inte slutar med att han "går på ballarna" och strålen bli ihopklämd). Väl ansatt svans
Nu ser jag själv att jag är ganska så kritisk och finns givetvis mycket bra att säga, men orkar inte ta upp all som är "standard" som de flesta hästar inte brukar ha fel på och som jag önskar se på alla hästar. Men över huvud taget så tycker jag han ser ut att vara ett hopp för framtiden och är välutvecklad för sin ålder. =)
Hakuna matata!

#15 - Tack för ditt svar! Är alltuid kul att veta vad folk tycker, speciellt såna som har lite koll.
Kan du förklara mer om verkningen?
Tja alltså det är svårt att se på bilden, kan lika bra vara så att det inte är något speciellt. Men vid första anblöicken ser det ut som att trakterna är något låga på bakfötterna. Då måste man vara noga med att aldrig låta hovarna bli långa för att hovanra lätt "skjuter fram" blir trånga och avlånga. Men det främst om man som sagt inte har noga koll på hovarna.
Men som sagt kan det vara en "illusion" eller så är det bara väldigt väldigt lite som din kille har, men något som (om det är så) skulle kunna utvecklas om det missköts. Men sen växern han ju fortfrarande och viklar och det mästa ändras samtidigt som hovarna växer på höjden och bredden.
Men hovslagaren om någon borde kunna se detta bäst, men även vi har haft rötägg till hovslagare som alltid verkar alla hästar snett åt ena hållet etc, så ibland kan det vara bra att "dubbelchecka" med en annan hovslagare som får poängtera hästarnas hovar och se om allt är bra eller om något är fel.
Även om han är lite låg nu blir han troligtvis inte det som vuxen - det är just om han blir slarvigt verkad som det kan bli fel senare.
Nu skrev jag väldigt luddigt men orkar itne "renskriva" jag hoppas du förstått poängen. Men vill du får du gärna ta närfoton på både framhovar och bakhovar från sidan och underifrån (räcker med 2 hovar). Men åter igen - det är hovslagaren som måste göra något åt det i sådana fall vilket han borde annars med =)
Hakuna matata!

#17 - Tack! Alltid kul att få svar av någon som har lite koll! Ska försöka hitta någon utställning att åka på, men verkar vara ont om såna..

Godingen då 
Jenny

I vilken ålder brukar man börja med sadel?

Sommaren när dom är två brukar jag börja longera med sadel.
så fin han er elskar han farg

#26 - Ok. Då är jag inte så tidig med det iaf :)

Oj, som han växt till sig :)
Hur gammal är han nu, 2?
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#34 - Ja, han blir 2 år i juni :)

jätte fin
vad snygg han har blivit =D
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Supersnygg!
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Han är superfin! :)
Har ni kastrerat honom än? :)

#43 - Nej, han är fortfarande hingst. Ska få va det så länge det funkar :)

under bar färg!
Mvh/Ellen<3

Snygging! Lycka till med honom
Har inte läst tråden, bara kollat på ngr bilder, men vad har ni för planer för honom?
Kommer nog blir grymt snygg när han är färdigvuxen!

#47 - Jag ska försöka satsa på hoppning med honom, då han visat att han kan hoppa. Men mitt mål är att iaf komma ut på någon tävling!
#48 - Tack! Hoppas verkligen på det!

Verkligen jätte fin!!
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Oj vad snygg han har blivit. Hoppas allt går bra med honom.

Verkligen en jättefin häst! 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
wow!!! :D
ja vilken snygging!!!
xD
Mvh/Ellen<3
omg :O
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kanon fin! Riktig snygging :)
/Emma och Enya